تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
کد خبر : 21102

مزایای استفاده از انگشتر فیروزه

مزایای استفاده از انگشتر فیروزه

فیروزه به دلیل ظاهر زیبا، وزن سبک و قیمت پایین در مقایسه با سایر سنگ‌های قیمتی یکی از پرفروش‌ترین سنگ‌های قیمتی در بین مردم است، اما مزایای آن بزرگترین دلیل استفاده از این سنگ زیباست. از سنگ فیروزه در نگین انگشتر، دستبند، گردنبند، محصولات فیروزه کوب و … کمک می‌گیرند و حضور آن جلوه‌ای خاص

فیروزه به دلیل ظاهر زیبا، وزن سبک و قیمت پایین در مقایسه با سایر سنگ‌های قیمتی یکی از پرفروش‌ترین سنگ‌های قیمتی در بین مردم است، اما مزایای آن بزرگترین دلیل استفاده از این سنگ زیباست. از سنگ فیروزه در نگین انگشتر، دستبند، گردنبند، محصولات فیروزه کوب و … کمک می‌گیرند و حضور آن جلوه‌ای خاص به جواهرات خواهد بخشید.
سنگ فیروزه متشکل از فسفات مس و آلومینیوم است که در ساخت جواهرات و وسایل زینتی استفاده می‌شود. سنگ فیروزه در رنگ‌های زیادی از آبی تا سایه‌های مختلف سبز، آبی مایل به سبز و مایل به زرد وجود دارد که بسته به محیط شکل گیری و سنگ مادر هر منطقه رنگ خاص خود را دارد. فیروزه در مناطق خشک جهان تشکیل شده و از جمله مکان‌هایی که به دلیل کیفیت بالای فیروزه شناخته می‌شود می‌توان به ایران، مصر، شمال غربی چین، مکزیک و جنوب غربی آمریکا اشاره کرد.

فواید استفاده از سنگ فیروزه در انگشتر


برخی معتقدند نگهداری سنگ فیروزه یا قرار دادن آن‌ در نواحی مختلف بدن می‌تواند فواید جسمی و روانی داشته باشد و برخی از این باورها بر اساس باورهای دوران باستان به وجود آمده است. اعتقاد بر این است که سنگ فیروزه احساسات منفی مانند عصبانیت را آرام ساخته و خوش شانسی را جذب می‌کند؛ به همین دلیل همراه داشتن انگشتر فیروزه سبب تزریق انرژی مثبت زیادی در بدن صاحب خود خواهد شد.
فیروزه از نظر پزشکی باعث کاهش درد سر و آرتروز، کاهش فشار خون بالا، مقاومت در برابر درد دندان و دفع سموم بدن می‌شود. هم چنین برای چشم نیز بسیار مفید است زیرا به تقویت بینایی کمک کرده و برای رفع لکنت زبان هنگام صحبت نیز استفاده می‌شود. مهم‌ترین مزیت سنگ فیروزه نسبت به سایر سنگ‌های تزئینی، حس آرامشی است که در افراد به وجود می‌آورد. این سنگ فرد را از شرایط بد روحی مانند ترس شدید و افسردگی دور می‌کند.


به طور کلی مهم‌ترین فواید استفاده از انگشتر فیروزه را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • افزایش اعتماد بنفس فرد
  • رفع مشکلات روحی نظیر افسردگی
  • کاهش درد سر و گلو درد
  • تقویت قدرت بینایی
  • تقویت چاکراهای بدن به خصوص گلو
  • رفع مشکل حنجره و درد گلو
  • کاهش درد ناحیه شکم
  • بالا بردن سطح آرامش درونی فرد
  • جذب انرژی مثبت
  • دفع تمام انرژی های منفی موجود در محیط
  • دفع سنگ کلیه
  • تسکین دردهای کلیوی
  • کمک به گردش خون بهتر در بدن

نحوه نگهداری از انگشتر فیروزه


فیروزه در انگشتر، دستبندها و کمربندها استفاده می‌شود اما این استفاده آن را در معرض خطر ساییدگی و ضربه قرار می‌دهد، بنابراین باید با قاب محکمی طراحی شود که از کناره‌های آن محافظت کند. حتی اگر این نوع سنگ قیمتی توسط یک قاب محافظت شود، جواهرات فیروزه باید با احتیاط زیاد استفاده شوند و از انجام فعالیت‌هایی که آن را در معرض خطر قرار می‌دهد، اجتناب شود. ترجیحاً جواهرات فیروزه را در جعبه‌های خالی نگهداری کنید تا اطمینان حاصل شود که توسط سایر جواهرات خراشیده نخواهند شد.
فیروزه متخلخل است و توانایی جذب مایعات را دارد. این مایعات شامل عرق، روغن بدن، مواد پاک کننده یا هر مایع دیگری است. بعد از جذب این مایعات ممکن است فیروزه آسیب ببیند یا تغییر رنگ دهد؛ در این صورت فیروزه باید با آب شسته شود. برای تمیز کردن سنگ فیروزه از محلول صابون، یک پارچه نرم مرطوب شده با آب ساده استفاده کنید و آن را در جعبه جواهرات دور از نور شدید یا گرما نگهداری کنید.


نکات خرید انگشتر فیروزه


با توجه به اینکه سنگ فیروزه طرفداران بسیاری داشته و به راحتی با هر استایلی ست می‌شود، خانم ها و آقایان زیادی به دنبال تهیه جواهرات تزئین شده با سنگ فیروزه مانند انگشتر فیروزه زنانه و مردانه هستند. این تقاضای بالا در بازار سبب شده که برخی از تولید کنندگان از سنگ‌های فیروزه تقلبی برای محصولات خود استفاده کنند. برای اطمینان از خریداری سنگ فیروزه اصل، توصیه می‌کنیم خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.