تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
کد خبر : 40641

نماینده ایران در OPCW اعتبارنامه خود را تقدیم کرد

نماینده ایران در OPCW اعتبارنامه خود را تقدیم کرد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «هادی فرجوند» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان منع سلاح های  شیمیایی (OPCW) اعتبارنامه خود را به «فرناندو آریاس» مدیرکل این سازمان تقدیم کرد.  در این دیدار دو طرف بر اهمیت موضوع ممنوعیت سلاح های شیمیایی، حفظ دست آوردهای سازمان و  نقش دبیرخانه فنی در این

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «هادی فرجوند» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان منع سلاح های  شیمیایی (OPCW) اعتبارنامه خود را به «فرناندو آریاس» مدیرکل این سازمان تقدیم کرد. 
در این دیدار دو طرف بر اهمیت موضوع ممنوعیت سلاح های شیمیایی، حفظ دست آوردهای سازمان و  نقش دبیرخانه فنی در این زمینه تاکید کرده و در خصوص مرکز جدید شیمیایی و فناوری این سازمان  و همچنین زمینه های همکاری آینده گفت وگو کردند. 
نماینده دائم کشورمان پس از قدردانی از  تلاش‌های دبیرخانه فنی در اجرای وظایف سازمانی وفق کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی، بر لزوم حفظ ماهیت فنی – تخصصی سازمان و اجتناب از سیاسی شدن فضای حاکم بر آن تاکید ورزید.
وی همچنین با اشاره به متخصصان با استعداد در حوزه صنایع شیمیایی کشورمان، خواستار جذب این افراد در چارچوب کاری سازمان شد.
فرناندو آریاس، مدیرکل سازمان نیز ضمن قدردانی از حضور فعال هیات کشورمان در نشست‌های سازمان ، بر تلاش جهت جذب نیروهای متخصص و با استعداد از همه مناطق تاکید کرد. وی همچنین ضمن ابراز خشنودی از حضور نماینده دائم با سوابق قبلی در حوزه امور چندجانبه از جمله سازمان منع سلاح های شیمیایی، برای ایشان آرزوی موفقیت کرده و ابراز امیدواری کرد روابط فیمابین جمهوری اسلامی ایران و سازمان در دوره پیش رو با قدرت هر چه بیشتر ادامه یابد.
بر اساس اعلام سفارت ایران در هلند، روز گذشته نیز هادی فرجوند به عنوان سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در هلند با پادشاه این کشور دیدار و استوارنامه خود را در کاخ نوردایند لاهه تقدیم وی کرد.
پادشاه ویلم الکساندر در گفت‌وگو با سفیر کشورمان، مسئولیت جدید ایشان به عنوان سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در هلند را تبریک گفت.
در این دیدار، پادشاه هلند در خصوص راه های رفع موانع و گسترش روابط دوجانبه  در حوزه های مختلف و همچنین تحولات منطقه از جمله قفقاز گفتگو کرد.‌
سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار رئوس برنامه های خود در دوره جدید ماموریت را تشریح کرد. همچنین، با توجه به تحولات منطقه و وضعیت حاد مردم غزه نکاتی در این خصوص با پادشاه مطرح گردید. 
انتهای پیام 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.