تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر : 45444

حدود ۸۰ درصد دستگیری‌های پلیس توسط کلانتری‌ها انجام می‌شود

حدود ۸۰ درصد دستگیری‌های پلیس توسط کلانتری‌ها انجام می‌شود

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سردار علی مویدی با مهم خواندن ساختارهای فراجا که نقش بسیار پررنگی در برقراری نظم و امنیت و تامین آسایش و آرامش فردی و عمومی در جامعه دارند، اظهارکرد: کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها نقش مهمی در ارتقاء امنیت و احساس آرامش از ابعاد مختلف در جامعه دارند و

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سردار علی مویدی با مهم خواندن ساختارهای فراجا که نقش بسیار پررنگی در برقراری نظم و امنیت و تامین آسایش و آرامش فردی و عمومی در جامعه دارند، اظهارکرد: کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها نقش مهمی در ارتقاء امنیت و احساس آرامش از ابعاد مختلف در جامعه دارند و در در کشف و دستگیری مجرمان نیز پیشگام هستند، به‌طوری که حدود ۸۰ درصد کل دستگیری‌ها و ۵۰ درصد کشفیات از نوع موادمخدر و قاچاق کالا و ارز در فراجا توسط کلانتری‌ها و پاسگاه ها انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه هرساله به صورت میانگین شش میلیون پرونده قضائی در کلانتری‌ها تشکیل می‌شود، گفت: این پرونده‌ها با پیگیری کارکنان این بخش منجر به صدور حکم قضائی می‌شود. در ساختار فراجا، یکی از میدانی‌ترین و عملیاتی‌ترین رده‌ها، حوزه کلانتری و پاسگاه‌ها و فرماندهی انتظامی بخش‌ها است که به لحاظ نزدیکی به مردم و آحاد جامعه در سطوح مختلف از گسترش و وسعت بالایی برخوردار است.
رئیس پلیس پیشگیری فراجا به وظیفه ذاتی مأموران این واحدهای انتظامی، در تأمین نظم و امنیت اشاره کرد و گفت: تمام وظایفی که فراجا در سطح کلان به عنوان رسالت اصلی خود به عهده دارد را، کلانتری و پاسگاه‌ها، در مقیاس کوچک‌تر و در حوزه خود، مشغول انجام آن هستند.
مویدی با معرفی بخش های مختلف کلانتری ها تصریح کرد: هر کلانتری از قسمت‌ها و دوایر متعددی تشکیل شده که هر کدام از این دوایر در راستای وظایف محوله خود مشغول انجام وظیفه و خدمت‌رسانی به شهروندان هستند. دایره مبارزه با موادمخدر با رویکرد مقابله با توزیع کنندگان و فروشندگان موادمخدر و جمع آوری معتادان متجاهر، دایره اطلاعات و امنیت با رویکرد اشراف اطلاعاتی بر مخلان نظم و امنیت اجتماعی و کنترل جمعیت‌ها و اتباع بیگانه و نظارت بر صنوف و مبارزه با مفاسد اجتماعی و حفظ ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله بخش‌های مختلف در کلانتری و پاسگاه‌هاست که با مقیاس کوچک‌تر مشغول فعالیت هستند.
وی ادامه داد: دایره قضائی در بحث رسیدگی به دعاوی مردمی و رسیدگی به شکایات مخصوصاً در امور جلب و اجرای احکام و امور قضائی و همچنین دایره مشاوره و مددکاری با رویکرد جلب مشارکت های مردمی، اطلاع رسانی، آموزش و آگاه‌سازی مردمی در بخش‌های مختلف اجتماعی نقش برجسته‌ای در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارند. کلانتری و پاسگاه ها به دلیل گستردگی دامنه ایفای نقش برای تأمین نظم و امنیت و پیشگیری از جرم به صورت پیوسته در جغرافیای مأموریت با هر سه رویکرد پیشگیری انتظامی، اجتماعی و وضعی در فرآیند پیشگیری از جرم نقش موثر و بی بدیلی دارند و می‌توانند در شرایط مختلف یاری‌رسان ساختارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر کشوری باشند؛ از جمله این اثربخشی‌ها ایجاد رضایت برای شهروندان با ارائه خدمات شایسته و مطلوب و پای کار آوردن سایر نهادهای خدمات شهری است.
رئیس پلیس پیشگیری فراجا به طرح تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که یکی از مطالبات هیئت رئیسه فراجا است، اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم تا با توسعه ساختاری کلانتری‌ها، توجه به منابع انسانی و بهره‌مندی از تکنولوژی و فناوری‌های نوین گامی ارزشمند برای تعالی این واحدها و رضایت‌مندی شهروندان از خدمات آنان برداریم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.