تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر : 22479

رشد ۲۳ درصدی اهدای خون در استان تهران

رشد ۲۳ درصدی اهدای خون در استان تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سید منتظر شُبّر، با اشاره به اینکه تهرانی‌ها در نیمه نخست امسال ۲۳ درصد بیشتر از وضعیت مشابه زمانی در سال گذشته، به یاری بیماران نیازمند به خون شتافتند، اظهار کرد: از نوروز تا پایان شهریور ۱۴۰۱، آمارها نشان می‌دهد که ۲۴۶ هزار و ۸۱۳ نفر به مراکز اهدای خون در

به گزارش خبرگزاری مهر، سید منتظر شُبّر، با اشاره به اینکه تهرانی‌ها در نیمه نخست امسال ۲۳ درصد بیشتر از وضعیت مشابه زمانی در سال گذشته، به یاری بیماران نیازمند به خون شتافتند، اظهار کرد: از نوروز تا پایان شهریور ۱۴۰۱، آمارها نشان می‌دهد که ۲۴۶ هزار و ۸۱۳ نفر به مراکز اهدای خون در سطح پایتخت مراجعه کرده اند که نسبت به نیمه نخست سال ۱۴۰۰ با افزایش ۲۵ درصدی همراه بوده است.
سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران ادامه داد: از میان مراجعه کنندگان، ۱۹۵ هزار و ۸۰۹ نفر موفق به اهدای خون شدند که نشان دهنده رشد ۲۳ درصدی اهدای خون پایتخت نشینان در ۶ ماه اول امسال نسبت به سال قبل است.
وی اضافه کرد: ۳۳ هزار و ۹۶۸ نفر از جمع اهداکنندگان خون در فصل بهار و تابستان پایتخت، کسانی بودند که برای اولین بار نام خود را به عنوان نجات بخش زندگی بیماران ثبت کردند و آمار حضور و اهدای خون بار اولی‌ها که اغلب از جامعه جوان ما هستند، ۳۱ درصد بیشتر از وضعیت مشابه زمانی در سال گذشته بوده است.
شُبّر در ادامه خاطرنشان کرد: ۹۲ هزار و ۸۴۴ نفر از جمع اهداکنندگان خون نیز، مردان و زنان مهربان پایتخت بودند که به صورت مستمر و منظم، یاری رسان بیماران هستند. همچنین ۶۸ هزار و ۹۹۷ نفر از اهداکنندگان خون که در سال‌های گذشته سابقه انجام این کار خیرخواهانه را داشتند، در شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ به صف داوطلبان اهدای خون پیوستند.
وی گفت: نیاز بیماران همچون عزیزان تالاسمی، سرطانی در کنار جراحی‌ها به خون و فرآورده‌های خونی، یک نیاز روزانه و همیشگی است و تاکید ما بر حضور مستمر و منظم مردم در تمامی روزهای سال در مراکز اهدای خون می‌باشد. به نحوی که آقایان سالی ۴ بار و بانوان سالی ۳ بار می‌توانند اقدام به این کار نجات بخش کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.