تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
کد خبر : 40864

دیوان عدالت اداری بهترین ظرفیت را برای اجرای برنامه هفتم توسعه دارد

دیوان عدالت اداری بهترین ظرفیت را برای اجرای برنامه هفتم توسعه دارد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از قوه قضاییه،  نشست کمیته استانداردسازی سامانه‌های قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با حضور قضات و مهندسین حوزه فناوری جهت بررسی موضوعات مرتبط با دیوان عدالت اداری برگزار شد.  جلسه کمیته استانداردسازی سامانه‌های قضایی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری، رئیس دیوان

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از قوه قضاییه،  نشست کمیته استانداردسازی سامانه‌های قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با حضور قضات و مهندسین حوزه فناوری جهت بررسی موضوعات مرتبط با دیوان عدالت اداری برگزار شد.
 جلسه کمیته استانداردسازی سامانه‌های قضایی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری و محمد کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تشکیل شد. 
این کمیته که زیرمجموعه شورای راهبردی دادرسی الکترونیک است، دارای سابقه دیرینه بیش از ده سال بوده که اعضای آن متشکل از قضات باتجربه و آشنا به حوزه فناوری و تعدادی از مهندسان و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات قوه قضاییه است و هر اقدام تحولی در سامانه‌های قضایی ضرورت داشته باشد، جهت بررسی کارشناسی نخست به این کمیته ارجاع و برنامه نویسان و متخصصان حوزه فناوری بر اساس مصوبات این کمیته تغییرات را در سامانه ایجاد می‌کنند.
رئیس دیوان عدالت اداری در این نشست گفت: در دیوان این تمایل همراه با جدیت و اهتمام وجود دارد که در راستای اجرای سند تحول و تعالی از ظرفیت سامانه‌های ایجاد شده در فضای فناوری اطلاعات قوه قضاییه نهایت بهره‌برداری به‌عمل آید و آمادگی خود را جهت اجرای آزمایشی بهره‌گیری از هوش مصنوعی در دیوان عدالت اداری اعلام داشتند.
به گفته رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، مناسب‌ترین بستر جهت بهره‌گیری از هوش مصنوعی در امور قضایی که در برنامه هفتم توسعه نیز مدنظر قانون گذار قرار گرفته، دیوان عدالت اداری است.
چالش‌ها و مشکلات طرح سامانه نوبت‌دهی در دفاتر استانی، شعب اجرای احکام و ساماندهی واحد عریضه‌نویسی دیوان عدالت اداری از جمله مسائلی بود که در ادامه بحث به آن پرداخته شد و راهکارهای کارشناسی ارائه شد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.