تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 49084

علیرضا جهانبخش، مرد لحظات حساس

علیرضا جهانبخش، مرد لحظات حساس

به گزارش ایسنا، علیرضا جهانبخش در شروع سال گذشته با پیراهن فاینورد به میدان رفت و توانست سال ۱۴۰۲ را با قهرمانی در هلند شروع کند. او سال گذشته  را با مصدومیت و ناکامی در رسیدن به دیدار نهایی جام ملت‌ها به پایان رسید. علی جهان و اولین قهرمانی در هلند فاینورد در شروع سال

به گزارش ایسنا، علیرضا جهانبخش در شروع سال گذشته با پیراهن فاینورد به میدان رفت و توانست سال ۱۴۰۲ را با قهرمانی در هلند شروع کند. او سال گذشته  را با مصدومیت و ناکامی در رسیدن به دیدار نهایی جام ملت‌ها به پایان رسید.
علی جهان و اولین قهرمانی در هلند
فاینورد در شروع سال ۱۴۰۲ توانست قهرمان لیگ هلند شود و بالاتر از آیندهوون و آژاکس مقتدرانه قهرمان شود. به این ترتیب علیرضا جهانبخش که سابقه آقای گلی لیگ هلند را دارد توانست برای اولین بار عنوان قهرمانی لیگ هلند را به دست بیاورد تا اولین ایرانی لقب گیرد که توانسته در در این لیگ قهرمان شود. این اتفاق باعث شد تا فاینورد سهمیه حضور در لیگ قهرمانان را نیز به دست بیاورد. جهانبخش با پنج گل زده در لیگ و هشت گل در مجموع فصل خوبی را با تیم باشگاهی‌اش داشت.
تیم هلندی در لیگ اروپا نیز حضور داشت و در نهایت با قبول شکست از رم ایتالیا نتوانست به نیمه‌نهایی راه یابد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. این دیدار با جنجال و حواشی زیادی همراه بود.
اولین گل در لیگ قهرمانان
فاینورد روتردام در اولین دیدارش در دور گروهی‌ لیگ قهرمانان اروپا با دو گل تیم ۹ نفره سلتیک‌گلاسکو را از پیش رو برداشت. علیرضا جهانبخش زننده گل دوم تیمش در این دیدار بود. این اولین گل جهانبخش در لیگ قهرمانان بود.
اولین برد برابر ژاپن در جام ملت‌ها
پنالتی دقیقه ۹۰ علیرضا جهانبخش برابر ژاپن باعث شد تا ایران برای اولین بار در تاریخ جام ملت‌ها ژاپن را شکست دهد. پنالتی‌زدن به خودی خود حساس است ولی اینکه در دقیقه ۹۰ برای تیم ملی کشورتان پشت ضربه پنالتی قرار بگیرید، نشان‌دهنده اعتمادبه‌نفس بالای این بازیکن است. خوشبختانه او توانست پنالتی را به گل تبدیل کند.

پنالتی را با همه وجودم زدم چرا که فشار ۹۰ میلیون ایرانی روی دوشم بود و خدا را شکر شرمنده مردم نشدم.

جهانبخش در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها نیز توانست دروازه قطر را از روی نقطه پنالتی باز کند. ضربه او در ثانیه‌های پایانی بازی با قطر به دیرک دروازه این تیم برخورد کرد تا وارد دروازه نشود و این یک صحنه حساسی بود که تلخی آن تا مدت‌ها شاید فراموش نشود.

این چیزها گذشته و آه و افسوس آن برای ما مانده، خیلی سخت است که این لحظات را فراموش کنیم و برای خودم به‌شخصه این طور است.  

جدایی در سال جدید؟
قرارداد این مهاجم رو به پایان است و به نظر می‌رسد او آینده‌ای در باشگاه ندارد و به‌زودی فاینورد را ترک خواهد کرد. فاینورد قصد ندارد از بند تمدید یک ساله قرارداد این بازیکن استفاده کند و این باعث می‌شود که جدایی او قریب‌الوقوع به نظر برسد. این مهاجم ایرانی سال ۲۰۲۱ با یک میلیون یورو از برایتون به هلند آمد.
روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ نیز با مصدومیت برای جهانبخش همراه بود و او حضور در چند بازی در لیگ را از دست داد و باید دید سال جدید که می‌تواند سال پرخبری برای «علی جهان» باشد، چطور سپری خواهد شد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.