تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر : 47122

مجوز عطاری‌ها را کدام وزارتخانه صادر می کند

مجوز عطاری‌ها را کدام وزارتخانه صادر می کند

نفیسه حسینی یکتا، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: مجوز عطاری‌ها را وزارت صمت می‌دهد، اما فعالیت آنها مرتبط با حوزه سلامت است؛ از همین رو مذاکرات مستمر بین وزارتخانه‌ای در دستور کار قرار داشته که در حال عملیاتی شدن است. مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، به آموزش عطاری‌ها اشاره کرد و

نفیسه حسینی یکتا، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: مجوز عطاری‌ها را وزارت صمت می‌دهد، اما فعالیت آنها مرتبط با حوزه سلامت است؛ از همین رو مذاکرات مستمر بین وزارتخانه‌ای در دستور کار قرار داشته که در حال عملیاتی شدن است.
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، به آموزش عطاری‌ها اشاره کرد و افزود: این آموزش‌ها با نظارت وزارت بهداشت و هماهنگی وزارت صمت انجام می‌شود.
وی ادامه داد: آموزش عطاری‌ها ها در خصوص محدوده قانونی فعالیت آنها و استفاده از گیاهان دارویی و…، است.
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، در پاسخ به طولانی شدن زمان ساماندهی عطاری‌ها، گفت: طولانی شدن این پروسه، ناشی از چند مرکزی تولیت صنف عطاری‌ها است.
وی افزود: با توجه به مشکلاتی که از ناحیه فعالیت برخی عطاری‌ها مشاهده می‌شود، لازم است این ساماندهی هرچه زودتر به سرانجام برسد.
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تاکید کرد: با توجه به ورود شورای عالی سلامت، این سامساماندهی هرچه زودتر به سرانجام برسد.
حسینی یکتا گفت: بعد از ساماندهی نیز مجوز عطاری‌ها کماکان از ناحیه وزارت صمت صادر خواهد شد، اما آموزش‌ها را دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت ارائه خواهد داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.