تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر : 12843

پاسخ فدراسیون تنیس به واریز هزینه ثبت نام مسابقات کیش به حساب شخصی

پاسخ فدراسیون تنیس به واریز هزینه ثبت نام مسابقات کیش به حساب شخصی

فرزین ضیا آذری،‌ دبیر فدراسیون تنیس در گفت‌وگو با ایسنا درباره ابهاماتی که شرکت‌کنندگان مسابقات بین المللی تنیس کیش نسبت به واریز هزینه ثبت نام به حساب یکی از کارمندان فدراسیون داشتند، بیان کرد: ما مسابقات بین المللی را باید طبق آن چیزی که به فدراسیون جهانی اعلام کرده‌ایم برگزار کنیم. سال گذشته مشکلی که

فرزین ضیا آذری،‌ دبیر فدراسیون تنیس در گفت‌وگو با ایسنا درباره ابهاماتی که شرکت‌کنندگان مسابقات بین المللی تنیس کیش نسبت به واریز هزینه ثبت نام به حساب یکی از کارمندان فدراسیون داشتند، بیان کرد: ما مسابقات بین المللی را باید طبق آن چیزی که به فدراسیون جهانی اعلام کرده‌ایم برگزار کنیم. سال گذشته مشکلی که وجود داشت این بود که برخی افراد در کمیته مسابقات که اکنون دیگر نیستند، می‌گفتند اگر  هزینه ثبت نام ۵۰ دلار است، برای بازیکنان ایران یک تخفیف قائل شویم و آنها هر دلار را معادل ۱۰ هزار تومان پرداخت کنند که من مخالفت کردم و گفتم اگر بخواهیم این کار را بکنیم خلاف قانون سازمان بازرسی است. من اعلام کردم که عین مبلغی که اعلام شده، دریافت می‌کنیم و آن را صورت‌جلسه می‌کنم و تحویل فدراسیون می‌دهم. هزینه ثبت نام مسابقات تا سال گذشته ۵۰ دلار بود اما فدراسیون جهانی هزینه ثبت نام در مسابقات بین‌المللی را از سال ۲۰۲۲،  ۵۵ دلار در نظر گرفته است.

او ادامه داد: ما اعلام کردیم که هزینه ثبت نام در مسابقات ۵۵ دلار است و حتماً باید آن را هم به صورت دلاری تحویل دهند اما باز هم در این میان نفراتی پیدا می‌شوند که می‌خواهند هزینه را به صورت ریالی پرداخت کنند و زحمت حساب و کتاب کردن و تبدیل آن بر گردن ما می افتد. سال گذشته که در شیراز مسابقات بین‌المللی برگزار کردیم، صراف آوردیم و پول‌ها را از بازیکنان به صورت ریالی می گرفت و آن را به دلار تبدیل می‌کرد. 

ضیا آذری در پاسخ به این پرسش که چرا هزینه ثبت نام به حساب شخص واریز شد نه حساب خود فدراسیون؟ تصریح کرد: اصلا نباید این پول را به حساب شخص واریز کنند و اگر این کار را انجام می‌دهند فقط به خاطر کم کاری خودشان در تهیه هزینه ثبت نام به صورت دلار است. اگر پول به حساب فدراسیون واریز شود، فدراسیون اجازه خرید ارز آزاد ندارد. باید ارز نیمایی تهیه کند که برای تهیه آن هم باید درخواست بدهد و  ممکن است چند هفته ای زمان ببرد. این در شرایطی است که هزینه دلار خیلی ثابت نیست و نرخ آن هر روز بالا و پایین می شود. وقتی گفتیم به حساب این فرد واریز کنند فقط برای این است که بلافاصله بتوان این پول ریالی را به دلار تبدیل کرد و تسویه حساب را انجام داد. اگر ما بخواهیم ارز نیمایی تهیه کنیم با توجه به ثابت نبودن نرخ دلار، ممکن است عددی که مجبور شویم بعد از چند هفته برای تهیه دلار پرداخت کنیم، کم و زیاد شود که این مساله مشکل ساز خواهد شد. از این رو هزینه ریالی را که پرداخت کرده‌اند بلافاصله تبدیل به دلار می کنیم تا این مشکل را نداشته باشیم. 

او فزود: از طرفی ما ۱۲ هفته درخواست برگزاری مسابقات بین‌المللی داده ایم و اگر بخواهیم وارد این فضا شویم که ارز نیمایی درخواست کنیم،  مدت زمان زیادی می‌برد که آن را تهیه کنیم و مهم‌تر از آن مشخص نمی‌شود که حالا ما این ارز نیمایی را که دریافت کرده‌ایم مربوط به کدام هفته بوده است. 

دبیر فدراسیون در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه بهتر نیست از ابتدا بازیکنان را مجبور کنید حتماً هزینه ثبت‌نام را به صورت دلاری پرداخت کنند؟ تاکید کرد: بله! فکر می‌کنم که دیگر باید آنها را اجبار کنیم که خودشان این کار را انجام بدهند چون این مساله شبهه برانگیز است که چرا پول به حساب شخص وارد می شود و زحمت زیادی هم دارد. خود من در هر هفته باید صورتجلسه بنویسم که هزینه دلار آزاد چقدر بوده است و پول به حساب چه کسی وارد شده و از طرفی باید سریع پول را از حساب  آن فرد خارج کنیم تا مشکلی برایش پیش نیاید و بعد آن را تبدیل به دلار کنیم و در نهایت دلار را به خزانه‌دار فدراسیون تحویل دهیم. از طرفی مشکل دیگری هم که داریم این است که بعضی از بازیکنان IPIN (کد شناسایی که در فدراسیون جهانی دارند) را باید هر سال تمدید کنند. برخی بازیکنان هزینه آن را به صورت آنلاین پرداخت نمی‌کنند و در محل مسابقات از ما می‌خواهند که این کار را انجام دهیم و آن را هم باید حساب و به دلار تبدیل کنیم و کلاً کار بسیار سختی داریم. 

او در مورد اینکه چرا مانند مسابقات شیراز صراف نیاوردند که این مشکل را حل کند گفت: در شهرهای دیگر نماینده صرافی می آمد اما در کیش از آنجا که مبلغ خیلی زیاد نبود و برای صرافی، صرف نمی‌کرد، نیامده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.