تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
کد خبر : 39196

جایگاه یازدهمی والیبال ایران به خطر افتاد

جایگاه یازدهمی والیبال ایران به خطر افتاد

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در بازی دومش در مسابقات انتخابی المپیک مقابل اوکراین قرار گرفت و با نتیجه سه بر صفر شکست خورد. تیم ایران در این بازی عملکرد ضعیفی داشت و به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۷ مقابل اوکراین شکست خورد تا دومین

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در بازی دومش در مسابقات انتخابی المپیک مقابل اوکراین قرار گرفت و با نتیجه سه بر صفر شکست خورد. تیم ایران در این بازی عملکرد ضعیفی داشت و به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۷ مقابل اوکراین شکست خورد تا دومین باختش در این مسابقات ثبت شود.
ایران با این شکست در رنکینگ زنده جهانی حدود ۱۱.۰۸ امتیاز را از دست داد و ۲۲۳.۳۵ امتیازی شد. شکست ایران آن هم از تیم رده‌شانزدهمی جهان باعث شد که جایگاه والیبال ایران به خطر بیفتد.
تیم ملی والیبال کانادا در این رقابت‌ها آرژانتین را شکست داد تا با افزایش ۱۱.۶۷ امتیاز در رده دوازدهم دنیا قرار گیرد. اکنون کانادا با ۲۱۶.۲۵ امتیاز در رده دوازدهم جهان قرار دارد و تعقیب‌کننده جدی ایران حساب ‌می‌شود.
تیم ملی والیبال لهستان همچنان با ۴۱۸.۹ امتیاز در صدر دنیا ایستاده است. آمریکا و ایتالیا به ترتیب در رده‌های دوم و سوم دنیا قرار دارند. رده‌بندی جهانی باتوجه به حذف‌شدن تیم روسیه از رنکینگ جهانی است.

رده‌بندی جهانی پس از شکست والیبال ایران مقابل اوکراین

به گزارش ایسنا، سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۴ به میزبانی پاریس برگزار خواهد شد و والیبال سالنی شانزهمین دوره حضورش ر در بازی‌های المپیک تجربه خواهد کرد. فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) نحوه صعود ۲۴ تیم‌ (۱۲ تیم مردان و ۱۲ تیم زنان) به مسابقات والیبال سالنی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را اعلام کرد و فرانسه به عنوان میزبان نخستین سهمیه در هر دو گروه جنسیتی را به دست آورد.
در مسابقات انتخابی المپیک، ۲۴ تیم در سه گروه هشت تیمی به صورت دوره‌ای به مصاف یکدیگر خواهند رفت و دو تیم برتر هر گروه سهمیه المپیک کسب خواهند کرد. پنج سهمیه دیگر هر گروه مردان و زنان پس از پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ مشخص می‌شود که شامل تیم برتر هر قاره در رده‌بندی جهانی خواهد بود.
از این رو رده‌بندی‌ جهانی برای همه تیم‌ها مهم بوده و برای همین تیم‌های رده پایین با قدرت هر چه تمام‌تر در این مسابقات شرکت کرده‌اند. والیبال ایران باید برای حفظ جایگاهش در بازی‌های آینده به پیروزی برسد تا همین جایگاه یازدهمی از دست نرود.
پیش از این شکست سه بر یک ایران مقابل آلمان در رقابت‌های انتخابی المپیک باعث شد ایران ۹.۱۳ امتیاز را در رده‌بندی جهانی از دست بدهد. تیم ملی والیبال ایران ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه یازدهم مهرماه در سومین مسابقه‌اش به مصاف قطر می‌رود.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.