تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر : 15293

مظلومیت هندبال را دریابید/ سپاهان شخصیت قهرمانی دارد

مظلومیت هندبال را دریابید/ سپاهان شخصیت قهرمانی دارد

مجید رحیمی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بازی تیمش در مقابل شهید شاملی کازرون در هفته دوم دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ برتر هندبال، اظهار کرد: می‌دانستیم که بازی‌های این دوره از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و به‌ویژه بازی با شهید شاملی اهمیت زیادی داشت، چرا که در صدر جدول با تیم شهید شاملی

مجید رحیمی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بازی تیمش در مقابل شهید شاملی کازرون در هفته دوم دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ برتر هندبال، اظهار کرد: می‌دانستیم که بازی‌های این دوره از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و به‌ویژه بازی با شهید شاملی اهمیت زیادی داشت، چرا که در صدر جدول با تیم شهید شاملی رقابت شدیدی داشتیم و این بازی از نظر حیثیتی و کسب امتیاز مهم بود. اگر می‌توانستیم درصورت پیروزی علاوه بر ارتقا جایگاه‌مان در جدول، آن را نیز تثبیت کرده، این برای ادامه راه نیز روحیه مضاعفی به تیم تزریق می‌کرد.

وی افزود: شهید شاملی طی دو سال اخیر تیمداری خوبی در هندبال داشته، از بازیکنان و مربیان خوبی برخوردار است و توانسته امتیازاتی که نیاز داشته را با پیروزی های که کسب کرده، ذخیره کند. در دو سال گذشته و در بازی‌هایی که باوشهید شاملی داشتیم، آنها تیم پیروز میدان بودند، بنابراین می‌دانستیم که بازی سختی داریم.

سرمربی تیم هندبال سپاهان ادامه داد: تمرینات بسیار سخت و خوبی را قبل از دیدار با شهید شاملی در اصفهان پشت سر گذاشتیم و توانستیم روی نکات ضعف و قوت حریف کار کنیم و خوشبختانه با ارائه یک بازی منطقی و کم اشتباه و برتری در ثانیه‌های پایانی، به پیروزی رسیدیم و چون بازی رو در رو شد، با اختلاف سه امتیاز به صدر جدول رفتیم.

وی تصریح کرد: در این بازی هر آنچه از بازیکنان انتظار داشتم، به نمایش گذاشتند و مزد زحمات خود را گرفتند.

رحیم‌زاده در ارتباط با مسائل داوری به وجود آمده در بازی مقابل شاملی نیز گفت: در زمان بازی، ما از دید خودمان به صحنه‌ها نگاه کرده و قضاوت می‌کنیم که در بسیاری مواقع اشتباه و احساسی است، باید قبول کنیم، داور هم احتمال دارد اشتباه داشته باشد، اما نکته مهم این است که این اشتباهات عمدی نباشد. برخی اشتباهات داوری از دید ما اشتباه است، اما داوران نزدیک‌تر به صحنه، تخصص بیشتری دارند و بنابراین تخصصی و فنیتر به صحنه‌ها نکاه کرده و قضاوت می‌کنند.

وی افزود: این مسئله در تمامی رشته‌ها وجود دارد و طبیعی است، در بازی مقابل شاملی نسبت به صحنه‌ای اعتراض داشتم و بعد ازبازی داور برای من توضیح داد، برای این اعتراض حتی اخطار هم گرفتم و البته آن را پذیرفتم و موردی نداشت، در مورد اعتراض تیم مقابل هم فکر می‌کنم، همین گونه بود.

وی با بیان اینکه تیمش برای قهرمانی بسته شده است، خاطرنشان کرد: مسلما فصلی را که آغاز کردیم با دید و فکر قهرمانی بوده است، پتانسیل خوبی داریم. می‌دانید که بیشترین نفرات دعوت شده به تیم‌های ملی از سپاهان بوده و بعد از انتخابی هم بیشترین نفرات عضو تیم ملی بازیکنان سپاهان بودند.

سرمربی هندبال سپاهان اظهار کرد: این موضوع نشانگر آن است که بازیکنان خوبی در اختیار داریم و بنابراین توقع درخشش و کسب نتیجه مطلوب در مسابقات را از تیم داریم. در دور رفت هم باید مقابل شاملی به پیروزی می‌رسیدیم که در اثر اشتباهات خودمان به ویژه در ثانیه‌های آخر، بازی را واگذار کردیم، ضمن اینکه برهانی و اورهای، دو بازیکن کلیدی خود را هم به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم دو بازیکنی که نبود آنها مشهود بود و در دور برگشت آنها را در تیم داشتیم و در کنار بازی خوب سایر نفرات توانستیم به پیروزی برسیم.  

وی با تمجید از عملکرد تیمش گفت: تیم ما لیاقت و شخصیت قهرمانی را دارد، اما تا رسیدن به قهرمانی، کار سختی پیش‌رو داریم. مسلما تیم‌های دیگر نیز انگیزه مضاعفی برای بازی مقابل ما و رسیدن به پیروزی دارند و این موجب می‌شود کار ما به مراتب سخت شود.  

وی ادامه داد: هنوز چهار بازی باقیمانده تا مرحله سوم دور برگشت تمام شود و در پایان این مرحله که گفته شده بیستم فروردین‌ماه است، چهره چهار تیم صعود کننده به نیمه نهایی مشخص می‌شود، تیم ما و شاملی رقابت تنگاتنگی برای اول و دوم شدن با یکدیگر دارند، همین رقابت برای تیم‌های سوم، چهارم و حتی پنجم جدول و برای رسیدن به مرحله بعدی وجود دارد و احتمال تغییر جایگاه‌ها در دور نهایی دور برگشت وجود دارد. اما هفتاد درصد تیم‌های اول تا چهارم مرحله پلی‌آف از بین  تیم‌های سپاهان، شهید شاملی، ذوب آهن، مس کرمان، سنگ آهن طبس و فولاد نوین خواهند بود.  

رحیم‌زاده با اشاره به اینکه باشگاه‌ها نقش بازیکن‌سازی دارند، اضافه کرد: یکی از دلایلی که همه کشورها سعی در حرفه‌ای‌تر کردن باشگاه‌های خود دارند، همین مسئله است تا بازیکنان باتجربه و با کیفیتی در لیگ ساخته شوند، چرا که خروجی باشگاه‌ها و مسابقات آنها است که به ساخته شدن بازیکنان و تقویت تیم ملی کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: البته این فصل به دلیل شرایط و فشردگی مسابقاتی که تیم‌های ملی داشتند، کمی طولانی‌تر شد و این برای باشگاه‌ها هزینه‌بر است و از سوی دیگر بازیکنان را نیز بیشتر در معرض آسیب قرار داد، بسیاری از آنها با آسیب جدی به تیم خود بازگشتند، در ابتدای فصل چند بازیکن خود را در برای تقویت تیم شهید شاملی برای حضور در باشگاه‌های آسیا در اختیار آنها قرار دادیم، چرا که بحث ملی در میان بود و زمانی که بازگشتند همگی مصدوم بودند و نتوانستیم در دور رفت از آنها به‌طور کامل استفاده کنیم.

وی افزود: در جریان بازی‌های ملی، مجتبی حیدرپور آسیب دید، محمدرضا اوره‌ای با آسیب برگشت، آسیب سیاوشی بدتر شد، محمد کیانی از ناحیه ستون فقرات و کمر آسیب دیده بود و همه اینها به ضرر تیم بود. آماده کردن دوباره این بازیکنان علاوه بر هزینه‌بر بودن، فرصت‌های زیادی را از تیم گرفت و این شرایط وضعیت و نتیجه تیم را دگرگون می‌کند. یعنی تیمی را برای قهرمانی آماده می‌کنیم و بعد چنین شرایطی ایجاد می‌شود.

رحیم‌زاده گفت: البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که وظیفه تمام باشگاه‌ها کمک به تیم ملی است و بازیکنان باید در خدمت تیم ملی باشند، چرا که بحث غرور  ملی در میان است. بازیکنان از بازی‌های باشگاه‌های آسیا وارد لیگ شدند در خلال لیگ مرتب اردوهای ملی برگزار شد و همه اینها فشار زیادی را به بازیکنان وارد می‌کرد و یک جایی بازیکن به مشکل برمی‌خورد. تمام بازیکنان ملی متاسفانه با این مشکل روبرو بودند و ما باید خود را حرفه‌ای‌تر و به‌روز کنیم تا بازیکنان و تیم‌ها بتوانند این شرایط و فشارها را با بهترین شرایط و کمترین آسیب و ضرر پشت سر بگذارند. مربیان تیم‌ها، مربیان بدنساز و بازیکنان باید بتوانند علم به‌روز هندبال را کسب کنند تا شرایط بهتری را برای خودمان در شرایط این چنینی ایجاد کنیم.

سرمربی تیم هندبال فولادمبارکه سپاهان با بیان این که هندبال ورزش مظلومی است، گفت: این در حالی است که همه می‌دانند چه بودجه‌هایی در چه رشته‌هایی هزینه می‌شود. واقعا هندبال و چند رشته دیگر با وجود پتانسیل بالا، با آسیب‌ها و مشکلاتی که دارند درخشش خوبی داشتند.

وی نقش حمایتی رسانه‌ها را بسیار مهم و حیاتی خواند و افزود: امیدوارم با حمایت رسانه‌ها بیشتر به هندبال پرداخته شود، چرا که هندبال پتانسیل جهانی و المپیکی شدن را دارد و حرف‌های زیادی برای گفتن میتواند، داشته باشند، اما این کار نیاز به تفکر و نگاه ویژه از سوی مسئولان دارد که این رسانه‌ها نقش کلیدی در این موضوع دارند.

وی ادامه داد: حمایت رسانه ها کمک زیادی به جذب اسپانسرها خواهد کرد، تیم‌های ما به ویژه در بخش بانوان بدون بازی تدارکاتی و با کم‌ترین تجربه نتایج بسیار خوبی کسب کردند و در مسابقات آسیایی و جهانی درخشش داشتند، حمایت رسانه‌ها نباید تنها به زمان مسابقات و اعلام نتایج باشد و نیاز به پوشش بیشتر در تمام زمینه‌ها دارد.

رحیم‌زاده تاکیدکرد: باید اخبار بیشتری از بازیکنان بزرگی که در این رشته فعال هستند و همچنین تیم‌های باشگاهی و لژیونرها که در بالاترین لیگ‌های جهان بازی می‌کنند، منعکس شود. کافی است برای  فلان بازیکن یک رشته خاص یک اتفاق پیش پا افتاده‌ای رخ دهد، چنان آن را منعکس می‌کنند که جای حرف دارد؛ اما از انعکاس خبر درخشش بازیکنان هندبال در لیگ‌های معتبر، خبری نیست. اینها همه ضعف و درد است. امیدوارم که به تمام رشته‌ها به یک چشم نگاه شود، همین مسئله منجر به رشد و شکوفایی ورزش کشورمان می‌شود. 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.