تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 17778

لوکاشنکو، لهستان و ناتو را به چشم‌داشت به خاک اوکراین متهم کرد

لوکاشنکو، لهستان و ناتو را به چشم‌داشت به خاک اوکراین متهم کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس شواهد و دلایلی درباره این ارزیابی خود ارائه نکرد اما گفت: آنچه ما را نگران می‌کند این است که آنها یعنی لهستان و ناتو دارند خودشان را برای به دست گرفتن کنترل بخش غربی اوکراین مانند آنچه پیش از ۱۹۳۹ بود، آماده

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس شواهد و دلایلی درباره این ارزیابی خود ارائه نکرد اما گفت: آنچه ما را نگران می‌کند این است که آنها یعنی لهستان و ناتو دارند خودشان را برای به دست گرفتن کنترل بخش غربی اوکراین مانند آنچه پیش از ۱۹۳۹ بود، آماده می‌کنند.

وی دوشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: کی‌یف در نهایت برای جلوگیری از تصرف بخش غربی اوکراین کمک می‌گیرد و درخواست کمک می‌کند.

مسکو در گذشته گفته بود که لهستان به دنبال کنترل بخش‌های غربی اوکراین است؛ ادعایی که ورشو آن را رد کرده و  اشاعه اطلاعات نادرست دانسته بود. لهستان یکی از حامیان بزرگ اوکراین، اقدام به ارسال سلاح به این کشور کرده و میزبان بیش از سه میلیون آواره اوکراینی است.

بلاروس در مارس سال جاری میلادی گفته بود که نیروهای مسلح این کشور در حمله روسیه به اوکراین دخیل نیستند اما این را هم گفت که آماده است تا محل اعزام هزاران سرباز روسی در سراسر مرز با اوکراین باشد.

بر اساس پیمان عدم تجاوز که در سال ۱۹۳۹ درست پیش از شروع جنگ جهانی دوم امضا شد، آلمان نازی و اتحاد جماهیر شوروی، لهستان را بین خود تقسیم کردند. بیشتر قلمروهای تصرف شده توسط مسکو، اکنون در بلاروس یا اوکراین واقع شده‌اند. کالینینگراد، سابقا پروس شرقی آلمان، به زیر مجموعه روسیه تبدیل شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.