تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 43222

لاوروف: حمله حماس به اسرائیل بی‌دلیل نبود

لاوروف: حمله حماس به اسرائیل بی‌دلیل نبود

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی گفت که باید نظارت بین‌المللی بر اوضاع غزه باشد و سیاست مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین به بهانه حمله جنبش حماس قابل توجیه نیست. به نقل از الشرق، وی تاکید کرد که حمله حماس به اسرائیل بی‌دلیل رخ نداده است و

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی گفت که باید نظارت بین‌المللی بر اوضاع غزه باشد و سیاست مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین به بهانه حمله جنبش حماس قابل توجیه نیست.
به نقل از الشرق، وی تاکید کرد که حمله حماس به اسرائیل بی‌دلیل رخ نداده است و مجازات دسته‌جمعی قابل توجیه نیست.
لاوروف در عین حال گفت: حماس دست به حمله‌ای علیه اسرائیل زد که روسیه آن را محکوم نمود، اما مسکو تماس‌ها را فقط با دفتر سیاسی حماس در دوحه حفظ کرده است.
وی گفت: مسکو به إعمال فشار سیاسی جهت دستیابی به آتش بس انسانی موقت و آتش بس دائم در نوار غزه ادامه می‌دهد.
مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات آغازگر تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.