تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر : 30766

علیپور: با عدم اجرای کامل ۶ برنامه توسعه هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم

علیپور: با عدم اجرای کامل ۶ برنامه توسعه هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم

به گزارش ایسنا، محمد علیپور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال مهار تورم و رشد تولید همه اقدامات دولت و ملت باید برای تحقق این دو امر مهم اختصاص داده شود. کشور ایران چه به لحاظ نعمت های خدادادی ذخایر زیرزمینی و روی زمین

به گزارش ایسنا، محمد علیپور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال مهار تورم و رشد تولید همه اقدامات دولت و ملت باید برای تحقق این دو امر مهم اختصاص داده شود. کشور ایران چه به لحاظ نعمت های خدادادی ذخایر زیرزمینی و روی زمین و چه به لحاظ موقعیت جغرافیایی جزء کشورهای غنی دنیا است، اما متأسفانه با اجرای ۶ برنامه توسعه و عدم اجرای کامل آنها به نقطه مطلوب نرسیده ایم.
وی افزود: از زمان اجرای تحریم های ظالمانه چند سال می گذرد، تحریم کنندگان انتظار داشتند با اعمال تحریم های فلج کننده ایران اسلامی را به زانو در بیاورند. هدایت هوشمندانه مقام معظم رهبری و استقامت ملت شریف ایران توطئه دشمنان را ناکام کرده است، اما امان از سیاست ها و عملکردهای بعضا متناقض بعضی از دستگاه ها و سازمان ها که مردم را بیشتر از اذیت می کنند. همان ابتدای سال مهار تورم و رشد تولید افزایش قیمت چند درصدی خودرو مطرح می شود و کام مردم را تلخ می کند. چه کسی باید جلوی این افزایش ها را بگیرد؟ مسئولیت تنظیم بازار و نظارت بر عهده دولت است. این وزارتخانه های عریض و طویل صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی چه کاره اند؟ دستگاه های مسئول اعم از اجرایی و نظارتی چرا جلوی افزایش قیمت ها را نمی گیرند. با توزیع نامناسب و ناعادلانه منابع کشور چند هزار پروژه نصفه کاره با عمر بیش از ۱۰ سال اجرا بعضا با پیشرفت های بالای ۹۰ درصدی هنوز به بهره برداری نرسیده اند و معطل مانده اند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان کشور گفت: تا کی باید کشور را معطل برجام کنیم؟ این چند سال تحریم نشان داد که می شود کشور را بدون اتکا به سیاست های استعماری استکبار جهانی و درآمدهای نفتی اداره کرد.
نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه اش خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: یکی از پروژه های نیمه تمام سد کرم آباد و شبکه پایاب سد است که اگر به بهره برداری برسد ۱۹ هزار هکتار از زمین های شهرستان پلدشت و روستاهای آن را  آبیاری خواهد کرد. اگر همین امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شود تحولی در زندگی مردم منطقه ایجاد خواهد کرد.
وی در ادامه به میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص اجرای پروژه های ملی تذکر داد و خواستار اجرای طرح های مواصلاتی حوزه انتخابیه اش شد و گفت: هرچه سریع تر ماده ۲۳ در خصوص جاده چالدران به خوی را تصویب کنید.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.