تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
کد خبر : 34755

۵ هیمالیانورد کرمانشاهی عازم “مون بلان” فرانسه می‌شوند

۵ هیمالیانورد کرمانشاهی عازم “مون بلان” فرانسه می‌شوند

آرش نظری یکی از اعضای این تیم کوهنوردی در گفت و گو با ایسنا، از مون بلان به عنوان بلندترین قله رشته کوه آلپ نام برد و اظهارکرد: قله مون بلان با ارتفاع ۴۸۱۱ متر، بلندترین کوه از رشته کوه های آلپ است که بین مرزهای فرانسه و ایتالیا واقع شده است. وی تصریح کرد:

آرش نظری یکی از اعضای این تیم کوهنوردی در گفت و گو با ایسنا، از مون بلان به عنوان بلندترین قله رشته کوه آلپ نام برد و اظهارکرد: قله مون بلان با ارتفاع ۴۸۱۱ متر، بلندترین کوه از رشته کوه های آلپ است که بین مرزهای فرانسه و ایتالیا واقع شده است.
وی تصریح کرد: مون بلان یکی از فنی‌ترین و خطرناک‌ترین کوه‌های دنیا از نظر سختی مسیر و یخی بودن آن است و صعود به آن تنها با لوازم تخصصی امکانپذیر است.
این هیمالیانورد کرمانشاهی با بیان اینکه یک تیم پنج نفره از هیمالیانوردان کرمانشاهی برنامه صعود به این قله را در دستور کار قرارداده ایم، گفت: سرپرستی این تیم کوهنوردی را رضا شهلایی فاتح قله های هشت هزار متری و هیمالیا نورد برجسته کرمانشاهی برعهده دارد.
وی گفت: مسعود اکبری، فرهاد لارتی و رضا رحمتیان دیگر اعضای این تیم برای صعود به قله مون بلان هستند.
نظری اضافه کرد: از حدود هفت ماه پیش تمرینات خود را برای صعود به این قله آغاز کرده ایم و سوم مرداد(۲۵ جولای) از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، تهران را به مقصد پاریس ترک خواهیم کرد.
وی افزود: پس از چند روز اقامت در پاریس، به شهر شارمونی که زیر قله آلپ واقع شده خواهیم رفت و پس از رسیدن به این شهر، چند روز را در آن اقامت خواهیم داشت و سپس برنامه صعود را آغاز می کنیم.
این کوهنورد کرمانشاهی خاطرنشان کرد: برنامه صعود به این قله حدود سه روز زمان می برد و پس از آن به کرمانشاه بازخواهیم گشت.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.