تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر : 18857

ضرورت تقویت مدیریت بحران محله/ تعیین تکلیف گودهای پرخطر در قرارگاه ایمنی تهران

ضرورت تقویت مدیریت بحران محله/ تعیین تکلیف گودهای پرخطر در قرارگاه ایمنی تهران

به گزارش ایسنا، علی نصیری در مراسم معارفه سرپرست اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ۹ گفت: شناسایی دقیق فرصت‌ها و تهدیدات در این منطقه با توجه به وجود بافت فرسوده وسیع، مراکز متعدد و کارخانجات صنعتی، تاسیسات فرودگاه مهرآباد و مسائل مربوط به عبور خطوط شریان‌های حیاتی بسیار با اهمیت است. وی

به گزارش ایسنا، علی نصیری در مراسم معارفه سرپرست اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ۹ گفت: شناسایی دقیق فرصت‌ها و تهدیدات در این منطقه با توجه به وجود بافت فرسوده وسیع، مراکز متعدد و کارخانجات صنعتی، تاسیسات فرودگاه مهرآباد و مسائل مربوط به عبور خطوط شریان‌های حیاتی بسیار با اهمیت است.

وی همچنین احداث پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران در مناطق را سرمایه ارزشمندی توصیف کرد که باید از سوی ستادهای مدیریت بحران به صورت فعال‌تر در حوزه ماموریت اصلی خود فعالیت کنند و شهرداران به عنوان متولیان مدیریت شهری باید بر این امر نظارت داشته باشند.

نصیری با اشاره به اینکه ساختارهای ستادهای مدیریت بحران مناطق بر اساس اصلاحات انجام شده اخیر از سطح ستاد مدیریت بحران منطقه به اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل ارتقاء یافته است، افزود: بنابراین انتظار می‌رود ستادهای مدیریت بحران مخاطرات سطح منطقه را شناسایی و نسبت به تدوین برنامه‌های پیشگیری و آمادگی اقدام کنند.

وی با اشاره به اقدام اخیر شهرداری تهران مبنی بر تشکیل قرارگاه ایمنی شهر تهران متشکل از ۹ کمیته ایمنی در مدیریت شهری تصریح کرد: موضوعات ایمنی شهر تهران و تعیین تکلیف آنها در این قرارگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تمهیدات لازم از جمله شناسایی و ایمن‌سازی گودهای پرخطر و ارتقای ایمنی سایر موارد اتخاذ خواهد شد.

نصیری با اشاره به اینکه بر اساس الگوهای جهانی مدیریت بحران، مدیریت حادثه در سطح محله از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، افزود: حوادث کوچک در سطح محله باید از سوی مدیریت بحران محله رفع و رجوع شود و به سطح ملی رسیدن هر حادثه‌ای نشانه تحقق نیافتن اهداف مدیریت بحران است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.