تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۳۸
کد خبر : 18923

بازدارندگی؛ تنها راه دولت سوریه برای مقابله با رژیم صهونیستی

بازدارندگی؛ تنها راه دولت سوریه برای مقابله با رژیم صهونیستی

محمد صادق کوشکی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود نسبت به حملات اسرائیل به سوریه اظهار داشت: واقعیت این است که رژیم صهیونیستی فرصت مناسبی را در سوریه پیدا کرد، براساس محاسبات رژیم صهیونیستی نقاطی از سوریه که مشکل ساز خواهد بود، می تواند به عنوان یک نقطه کلیدی علیه رژیم صهیونیستی عمل کند

محمد صادق کوشکی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود نسبت به حملات اسرائیل به سوریه اظهار داشت: واقعیت این است که رژیم صهیونیستی فرصت مناسبی را در سوریه پیدا کرد، براساس محاسبات رژیم صهیونیستی نقاطی از سوریه که مشکل ساز خواهد بود، می تواند به عنوان یک نقطه کلیدی علیه رژیم صهیونیستی عمل کند و لذا آن ها را هدف قرار داده است.

وی افزود: اما آن چه باعث شده رژیم صهیونیستی در این مساله گستاخ شده و آزادی عمل پیدا کند، بی ارادگی سوریه برای بازدارندگی است، از آن جایی که سوریه به دلایلی تلاشی برای بازدارندگی نمی کند، نتیجه این شده که رژیم صهیونیستی متوجه شده و با حداکثر توان وارد عمل شده و هر آن چه را که برای امنیتش خطرناک باشد، نابود می کند. 

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: سوریه امیدوار بود حضور روسیه مانعی در برابر رژیم صهیونیستی شود، اما عملا نشده و این رژیم بدون اعتنا به سوریه از طریق حملات پهپادی و موشکی توسط جنگنده های خودش در حال آسیب زدن است.  

کوشکی خاطرنشان کرد: بنابراین عملیات رژیم صهیونیستی هر روز عمق بیشتری پیدا می کند، تنها راه این است بازدارندگی رخ دهد تا رژیم صهیونیستی متوجه شود در صورت آسیب زدن به سوریه، پاسخ این تهاجم را دریافت می کند، در نتیجه اگر دولت سوریه این اراده را در خودش ایجاد کند و به حملات این رژیم پاسخ دهد، حملاتش کاهش می یابد. 

وی همچنین درباره آمادگی ارتش سوریه برای رویارویی احتمالی با ترکیه در حلب اظهار داشت: ترکیه توانسته بخش هایی از شمال سوریه را اشغال کرده و در بعضی مناطق تا عمق 20 یا 40 کیلومتری هم وارد خاک این کشور شده و حائل ایجاد کرده اما آنچنان که ترکیه قصد داشته نتوانسته اهرم فشار باشد و منطقه امنیتی را که درصدد بودند در خاک سوریه داشته باشند، نتوانستند ایجاد کنند. 

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ترک ها به دنبال این هستند تا اشغال شمال سوریه را تکمیل کنند و  نفوذ خودشان را در خاک سوریه گسترش دهند و از این اهرم فشار در مذاکرات های آتی بهره ببرند. آنچه در شرایط فعلی باعث شده ارتش ترکیه جدی تر شود، کاهش نیروهای روسیه است که ترک ها شجاعت پیدا کرده تا دست به اقداماتی بزنند. 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.