تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر : 43033

شیوه‌های تمرینی خاصی برای قطعی شدن سهمیه المپیک در دسته ۱۰۲ کیلوگرم داریم

شیوه‌های تمرینی خاصی برای قطعی شدن سهمیه المپیک در دسته ۱۰۲ کیلوگرم داریم

بهمن زارع امروز، ۱۵ آذرماه در حاشیه روز پایانی هفته دوم لیگ برتر وزنه‌برداری در اهواز، اظهار کرد: همیشه استان خوزستان قطب وزنه‌برداری ایران بوده است و مربیان و ورزشکاران بزرگی از این خطه موفق به افتخار آفرینی شده‌اند. خوزستان همیشه با شایستگی میزبانی‌ها را انجام داده است به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: از

بهمن زارع امروز، ۱۵ آذرماه در حاشیه روز پایانی هفته دوم لیگ برتر وزنه‌برداری در اهواز، اظهار کرد: همیشه استان خوزستان قطب وزنه‌برداری ایران بوده است و مربیان و ورزشکاران بزرگی از این خطه موفق به افتخار آفرینی شده‌اند.
خوزستان همیشه با شایستگی میزبانی‌ها را انجام داده است
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: از مسئولان ورزش خوزستان باید قدردانی کرد که همیشه میزبانی از مسابقات لیگ برتر وزنه‌برداری را تقبل و مسابقات را در بهترین شرایط ممکن برگزار کرده‌اند. همین می‌تواند انگیزه‌ای برای ورزش ایران از جمله ورزش استان خوزستان باشد. همچنین باید از میزبان هفته دوم یعنی باشگاه مناطق نفتخیز جنوب قدردانی کنم. خوزستان همیشه با شایستگی میزبانی‌ها را انجام داده است و امیدوارم از این پتانسیل برای ارتقاء وزنه‌برداری ایران استفاده کنیم.
هر چقدر لیگ پررونق‌تر باشد برای اسپانسرها جذابیت دارد
مربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: خوزستان همیشه با چند تیم در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان در لیگ برتر شرکت کرده و این یعنی استان خوزستان در روزهای سخت در کنار تیم ملی بوده است و این جای قدردانی دارد. امیدوارم سال آینده لیگ برتر با حضور ۱۰ تیم برگزار شود زیرا هر چقدر لیگ پررونق‌تر باشد برای اسپانسرها جهت حمایت جذابیت دارد. به آینده و همت مسئولان جهت تیم‌داری در وزنه‌برداری امیدوار هستیم.
هفته دوم لیگ با حضور ملی پوشان رنگ و لعاب بیشتری داشت
وی با بیان این که هفته دوم لیگ با حضور ملی پوشان رنگ و لعاب بیشتری داشت، افزود: برخی ملی‌پوشان در قالب تیم‌هایشان در هفته دوم حضور داشتند. همچنین برای ملی پوشان هدف گذاری کرده‌ایم و هدف نهایی ما حضور پرقدرت در المپیک است.
کمی نگران هستیم
زارع درباره شرایط ایران در سه سهمیه‌ای که تا حدودی برای المپیک مسجل شده است، نیز عنوان کرد: در حال حاضر امکان دارد در مسابقات پیش رو تغییراتی ایجاد شود؛ در دسته ۱۰۲ کیلوگرم کمی نگران هستیم و باید خیلی قوی‌تر در مسابقات گزینشی المپیک حضور پیدا کنیم تا در بین ۱۰ نفر برتر این دسته ثبات داشته باشیم و سهمیه‌مان برای حضور در المپیک تضمین شود.
المپیکی شدن در دسته ۱۰۲ کیلوگرم با شیوه‌های تمرینی خاص
وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که با توجه به این که عنوان کردید در دسته ۱۰۲ کیلوگرم نگرانی‌هایی برای کسب سهمیه وجود دارد، آیا سرمربی تیم ملی برنامه ویژه‌ای برای این دسته دارد؟ گفت: قطعا برنامه‌ریزی و شیوه‌های تمرینی خاصی در نظر داریم تا به کیلوهای مدنظر برسیم. در دسته ۱۰۲ کیلوگرم تقریبا مشخص است که باید به چه کیلوهایی برسیم تا حضورمان در بین ۱۰ نفر قطعی شود. در سال جاری دو مسابقه گزینشی پیش رو داریم و سال آینده نیز در مسابقات جهانی تایلند شرکت می‌کنیم و این فرصت را داریم تا بتوانیم در دسته ۱۰۲ کیلوگرم به حد نصاب‌های معقول برسیم تا جزو ۱۰ نفر برتر برای حضور در المپیک قرار بگیریم. اکنون نگرانی ما به حق است ولی باید هم ما و هم ورزشکارانمان تلاش‌هایمان را بیشتر کنیم تا ان شاءالله سومین سهمیه ایران برای حضور در المپیک قطعی شود.
نیاز به حمایت بیشتر مسئولان داریم
مربی تیم ملی وزنه برداری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا از شرایط اردوهای تیم ملی رضایت دارید و تمام امکانات لازم در اختیار کادر فنی قرار دارد؟ خاطر نشان کرد: اردوهای تیم ملی از فروردین ماه سال جاری شروع شده است و خوشبختانه با تلاش رئیس فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان و نیز حمایت‌های کمیته ملی المپیک مراحل اردویی را برای هر مسابقه  پرقدرت و با پشتیبانی‌های لازم برگزار کرده‌ایم و این باعث آرامش ما بوده است تا بتوانیم به اهداف اصلی فنی مان برسیم. البته نیاز داریم در ماه‌های باقیمانده تا المپیک، حمایت مسئولان از تیم ملی وزنه‌برداری بیشتر شود. وزنه‌برداری ایران در المپیک‌های قبلی نیز افتخار آفرینی کرده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.