تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر : 7362

امیدواری فدراسیون به حضور متفاوت دختران در بازی‌های آسیایی/ شمشیربازان مشکل تجهیزات دارند

امیدواری فدراسیون به حضور متفاوت دختران در بازی‌های آسیایی/ شمشیربازان مشکل تجهیزات دارند

به گزارش ایسنا، فدراسیون شمشیربازی برخلاف سال های گذشته، اردوی تیم های ملی اسلحه های سابر، اپه و فلوره در رده های سنی مختلف به صورت همزمان برگزار کرده است. شمشیربازان درخواست داشتند که مراحل اردوها بدون وقفه و پشت سر هم برگزار شود که تا الان این اتفاق افتاده است. در حال حاضر تنها

به گزارش ایسنا، فدراسیون شمشیربازی برخلاف سال های گذشته، اردوی تیم های ملی اسلحه های سابر، اپه و فلوره در رده های سنی مختلف به صورت همزمان برگزار کرده است. شمشیربازان درخواست داشتند که مراحل اردوها بدون وقفه و پشت سر هم برگزار شود که تا الان این اتفاق افتاده است. در حال حاضر تنها تیم سابر مردان در رده بزرگسالان اردو ندارد چون فعلا مسابقه ای به جز فرانسه برگزار نمی شود و  در گرند پری فرانسه هم تنها علی پاکدامن شرکت می کند. پاکدامن هم در آکادمی ملی المپیک مشغول آماده سازی خود برای حضور در گرند پری فرانسه ست.

برگزاری اردوها در تهران، مازندران، آذربایجان غربی، اردبیل و مشغول بودن ملی پوشان، درافزایش انگیزه ورزشکاران و خارج شدن شمشیربازی از حالت رخوت و حتی افزایش انگیزه مربیان در شهرستان برای ساختن شاگرد موثر است. مهمتر از همه با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی، مربیان فرصت بیشتری برای آماده سازی شمشیربازان و بالا بردن نکات فنی در ورزشکاران در اختیار دارند. شاید یکی از مهترین مسائل شمشیربازان تجهیزات جدید باشد که هنوز این مساله حل نشده است. در این زمینه علاومه بر اینکه فدراسیون باید جدی‌تر به فکر راه حل باشد، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم باید به کمک فدراسیون بیایند تا این مساله حل شود.

فضل الله باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره برگزاری اردوهای تیم های شمشیربازی بیان کرد: برگزاری هم‌زمان این اردو ها بی سابقه بوده است. ما می خواهیم ورزشکاران نوجوان و جوان را برای قهرمانی آسیا و جهان آماده کنیم و بزرگسالان هم برای بازی های آسیایی هانگژو آماده می شوند. پیش بینی ما این است که وضعیت تیم ها خوب باشد به ویژه دختران که در حال حاضر اپه و سابر در آکادمی ملی المپیک تمرین می کنند و آنها انگیزه مضاعفی دارند.

باقرزاده در مورد اینکه فراهم کردن امکانات اردویی و تهیه تجهیزات به بالاتر رفتن کیفت تمرینات شمشیربازان کمک می کند، از این رو در این زمینه چه برنامه ای دارد؟  گفت: واقعا همه چیز را در حد توان تهیه کردیم. یک مقدار از لحاظ  تجهیزات در مضیقه هستیم ولی اردوها خیلی خوب و منظم پیش می روند. درحال برنامه ریزی هستیم تا تیم های ما در جام‌های جهانی و اردوی خارج از کشور شرکت کنند.

 انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.