تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر : 42176

مدعی قهرمانی در آسیا پیر و دست به عصاست

مدعی قهرمانی در آسیا پیر و دست به عصاست

به گزارش ایسنا، ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ دیروز (سه‌شنبه) مقابل ازبکستان قرار گرفت و در حالی که با دو گل از حریف خود پیش بود، در نیمه دوم دو گل دریافت کرد و متوقف شد. خط دفاعی مسن و کند! تساوی تیم ملی مقابل ازبکستان انتقادات زیادی

به گزارش ایسنا، ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ دیروز (سه‌شنبه) مقابل ازبکستان قرار گرفت و در حالی که با دو گل از حریف خود پیش بود، در نیمه دوم دو گل دریافت کرد و متوقف شد.
خط دفاعی مسن و کند!
تساوی تیم ملی مقابل ازبکستان انتقادات زیادی را از سوی کارشناسان فوتبال به همراه داشت. بزرگ‌ترین مساله میانگین سنی بالا و خط دفاع مسن و کند ایران بود که تبدیل به نقطه ضعف برای تیم ملی شده است.
ابراهیم قاسمپور در این رابطه عنوان کرد «باید نفرات جوان به تیم ملی تزریق شود زیرا در غیر این صورت تا ۲، ۳ سال آینده با کنار رفتن این نسل بازیکن جوانی نخواهیم داشت که اضافه شود. کادرفنی تیم ملی باید خیلی از نفرات را کنار بگذارد و تا جام جهانی و در کوتاه مدت اگر بازیکن جوانی بود از او استفاده کند تا تجربه کسب کند.»
همچنین رسول کربکندی در خصوص وضعیت تیم ملی به ایسنا گفت «نگرانی من خط دفاع تیم‌ملی است. خط دفاع ما کند است و مدافعان ما کم سن و سال نیستند. این باعث می‌شود که آسیب ببینیم. ما مقابل تیم‌های سرعتی خیلی مشکل داریم و باید هافبک‌های دفاعی خیلی خوب کار کنند و به دفاعمان کمک کنند. در غیر این صورت به مشکلات بسیار زیادی برمی‌خوریم.»
ایران؛ پیرترین مدعی قهرمانی در آسیا
تیم ملی فوتبال ایران با میانگین سنی ۲۹.۶ مقابل ازبکستان قرار گرفت و این در حالی است که ازبکستان دو سال کوچک‌تر و با میانگین سنی ۲۷.۷ پا به میدان گذاشت. آن‌ها در نیمه دوم و دقایق پایانی شرایط بدنی بهتری داشتند و انرژی بیشتری برای گلزنی و بازگشت به بازی نسبت به ایران داشتند.

ایران، مدعی قهرمانی جام ملت‌های آسیا است و در مقایسه با دیگر مدعیان قهرمانی میانگین سنی بالاتری دارد. پس از ایران کره جنوبی با میانگین سنی ۲۹.۳ برابر چین به میدان رفت و جزو پیرترین تیم‌های آسیایی به شمار می‌رود.
استرالیا برابر فلسطین با میانگین سنی ۲۸.۹ به میدان رفت و ژاپن در برابر سوریه میانگین سنی ۲۶.۲ را ثبت کرد. عربستان جزو جوان‌ترین تیم‌های آسیاست و در دیدار برابر اردن میانگین سنی ۲۵.۷ را به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید

قاسمپور: اگر ژاپن حریفمان بود چه کار باید کنیم؟
کارلوس کی‌روش که در مقطعی از حضورش در تیم ملی تیمش را با میانگین سنی بالا به زمین می‌فرستاد نیز در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ به سراغ جوانگرایی رفت که شاکله اصلی تیم ملی کنونی حاصل آن جوانگرایی است.
امیر قلعه‌نویی در این رابطه عنوان کرده است که می‌خواهد با شیب ملایمی بازیکنان جوان را به تیم ملی تزریق کند اما چنین مساله‌ای در ترکیب تیمش در بازی‌های گذشته وجود نداشت و باید دید این مربی چگونه می‌تواند این مساله را حل کند. 
اگر قلعه‌نویی با همین تیم بخواهد در جام جهانی ۲۰۲۶ شرکت کند، میانگین سنی ایران ۳۳ سال خواهد بود. در نتیجه هم اکنون باید به این سوال پاسخ داد که چه جایگزین‌هایی برای بازیکنان فعلی تیم ملی وجود دارد؟
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.