تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر : 2665

سقوط هواپیمای نظامی افغانستان در ازبکستان

سقوط هواپیمای نظامی افغانستان در ازبکستان

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت افغانستان روز یکشنبه فروپاشید و شبه نظامیان طالبان پس از تصرف کابل اداره آن را به دست گرفتند. براساس گزارش گازتا ازبکستان (Gazeta.uz)، این هواپیما شامگاه یکشنبه در جنوبی‌ترین نقطه ازبکستان در ولایت سرخان دریا در مجاورت افغانستان سقوط کرد. این رسانه تصاویری از نیروهای امدادی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت افغانستان روز یکشنبه فروپاشید و شبه نظامیان طالبان پس از تصرف کابل اداره آن را به دست گرفتند.

براساس گزارش گازتا ازبکستان (Gazeta.uz)، این هواپیما شامگاه یکشنبه در جنوبی‌ترین نقطه ازبکستان در ولایت سرخان دریا در مجاورت افغانستان سقوط کرد. این رسانه تصاویری از نیروهای امدادی – درمانی بر بالای سر یک مرد در یونیفورم نیروی هوایی منتشر کرد.

این وبسایت ازبکستانی همچنین به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که دو عضو ارتش افغانستان هم داخل این هواپیما بودند و اکنون در شهر ترمذ بستری شدند.

خبرگزاری روسیه تاس به نقل از وزارت دفاع ازبکستان گزارش داد که در حال بررسی گزارش‌های مربوط به این سقوط است. مقامهای ازبک برای اظهارنظر در این رابطه در دسترس نبودند.

روز یکشنبه ازبکستان از بازداشت ۸۴ سرباز افغانستان خبراد که از مرز عبور کرده و تقاضای رسیدگی پزشکی داشتند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.