تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر : 36490

آتش‌سوزی‌های جنگلی در هاوایی؛ شمار قربانیان به ۸۹ نفر رسید

آتش‌سوزی‌های جنگلی در هاوایی؛ شمار قربانیان به ۸۹ نفر رسید

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از روزنامه «گاردین»، این آتش‌سوزی مرگبارترین حریق طبیعی در بیش از یک قرن گذشته در ایالات متحده است و انتظار می‌رود که شمار تلفات همچنان افزایش یابد. «جاش گرین»، فرماندار هاوایی روز گذشته (شنبه) پس از مشاهده ویرانی‌های ایجاد شده ناشی از حریق به خبرنگاران

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از روزنامه «گاردین»، این آتش‌سوزی مرگبارترین حریق طبیعی در بیش از یک قرن گذشته در ایالات متحده است و انتظار می‌رود که شمار تلفات همچنان افزایش یابد.
«جاش گرین»، فرماندار هاوایی روز گذشته (شنبه) پس از مشاهده ویرانی‌های ایجاد شده ناشی از حریق به خبرنگاران گفت: عملیات‌ها اکنون روی جلوگیری از تلفات بیشتر متمرکز شده است.
او گفت: این آتش‌سوزی مطمئناً بدترین فاجعه طبیعی است که هاوایی تاکنون با آن مواجه شده است. ما فقط می‌توانیم منتظر بمانیم و از کسانی که زنده مانده‌اند، حمایت کنیم. تمرکز ما اکنون بر این است که تا زمانی که می‌توانیم برای مردم سرپناه ایجاد کرده و مراقبت‌های بهداشتی برای آنها تهیه کنیم و سپس به بازسازی روی بیاوریم.
او همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی نسبت به افزایش شمار قربانیان این حادثه هشدار داد.
در همین حال، «جان پلتیر»، رئیس پلیس مائوئی گفت: سگ‌هایی که برای کشف اجساد آموزش دیده‌اند، تاکنون تنها سه درصد از منطقه جستجو را پوشش داده‌اند.
وی اذعان کرد: هیچ یک از ما از شمار دقیق و نهایی قربانیان این حادثه خبر نداریم و حریق، مناطق وسیعی را درگیر کرده است.
این بدترین آتش‌سوزی از نظر تعداد کشته‌ها در آمریکا بعد از آتش‌سوزی معروف به «کمپ» در سال ۲۰۱۸ در شمال کالیفرنیاست که باعث مرگ ۸۵ نفر در شهر «پارادایس» شد.
گفته می‌شود که هزینه بازسازی لاهاینا با بیش از ۲۲۰۰ سازه آسیب دیده یا تخریب شده و بیش از ۸۵۰ هکتار سوخته، ۵.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.
در حال حاضر انتقادات درباره اینکه آیا مقامات به ساکنان در مورد تهدید قریب الوقوع آتش‌سوزی هشدار داده‌اند یا خیر، بالا گرفته است.
فرماندار هاوایی در همین رابطه به بی‌ بی‌ سی گفته که در حال تحقیق درباره نحوه واکنش مقامات هستند.
دولت آمریکا منابع بیشتری را به عملیات امداد و نجات اختصاص داده است.
بنابر اعلام «ان اچ کی»، مسوولان محلی اعلام کردند: تا روز جمعه بیش از ۱۴۰۰ نفر در یک دبیرستان و چندین کلیسا پناه گرفته‌اند و آب و غذا بین آنها توزیع شده است.
آنها همچنین می‌گویند در یک مرکز اجتماعات به افرادی که اعضای خانواده‌هایشان‌ مفقود شده‌اند، خدمات پشتیبانی ارائه خواهند کرد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.