تاریخ انتشار : جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر : 48943

دفاع تونی کوشنر از سخنرانی گلیزر در اسکار/ غیرقابل انکار است

دفاع تونی کوشنر از سخنرانی گلیزر در اسکار/ غیرقابل انکار است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جاناتان گلیزر در حالی که جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را برای فیلم هولوکاستی خود «منطقه مورد علاقه» می‌پذیرفت، درباره خشونت‌های جاری در خاورمیانه صحبت کرد و گفت می‌خواست با فیلم خود نشان دهد که انسان‌زدایی در بدترین حالت به کجا منجر می‌شود و چگونه همه گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جاناتان گلیزر در حالی که جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را برای فیلم هولوکاستی خود «منطقه مورد علاقه» می‌پذیرفت، درباره خشونت‌های جاری در خاورمیانه صحبت کرد و گفت می‌خواست با فیلم خود نشان دهد که انسان‌زدایی در بدترین حالت به کجا منجر می‌شود و چگونه همه گذشته و حال ما را شکل داده است. وی افزود: ما به عنوان مردانی اینجا ایستاده‌ایم که یهودی‌بودن آنها و ربوده‌شدن هولوکاست با اشغالگری، طی حمله مدام به غزه منجر به درگیری برای بسیاری از مردم بی‌گناه شده است، همه قربانیان این غیرانسانی‌سازی هستند؛ چگونه مقاومت کنیم؟
این سخنرانی که با تحسین در رسانه‌های اجتماعی مواجه شد به زودی مخالفت یهودیان صنعت سینما را برانگیخت و منجر به انتشار نامه سرگشاده‌ای با امضای بیش از ۱۰۰۰ نفر شد که سخنان وی را محکوم کردند.
اکنون تونی کوشنر که خود ۴ نامزدی جایزه اسکار را برای «مونیخ»، «لینکلن» و «فابلمن‌ها» دریافت کرده و از همکاران دایمی استیون اسپیلبرگ است، روز چهارشنبه وقتی مهمان «پادکست هاآرتص» بود، از سخنان گلیزر به عنوان یک بیانیه غیرقابل اعتراض و انکارناپذیر دفاع کرد.
کوشنر در پاسخ به این پرسش که آیا او با این سخنرانی همذات پنداری می‌کند، پاسخ داد: البته. یعنی کسی هست که نکند؟ آنچه گلیزر گفت بسیار ساده است. وی می‌گوید: یهودیت، هویت یهودی، تاریخ یهود، تاریخ هولوکاست، تاریخ رنج یهودیان نباید به عنوان بهانه‌ای برای پروژه غیرانسانی کردن یا سلاخی افراد دیگر به کار گرفته شود.
وی ادامه داد: این یک سوءاستفاده از معنای یهودی بودن، معنای هولوکاست است، و گلیزر با سخنانش این رفتار را رد می‌کند. اصلا چه کسی با سخنان او موافق نیست؟ چه کسی فکر می‌کند آنچه اکنون در غزه می‌گذرد قابل قبول است؟
تونی کوشنِر نویسنده یهودی‌تبار آمریکایی است که برای نوشتن داستان‌ها و سناریوهایی همچون «فرشتگان در آمریکا»، «شش فیت زیر زمین (مجموعه تلویزیونی)» و «مونیخ» جوایز مختلفی را در عرصه ادبیات، سینما و تلویزیون کسب کرده‌است. از مهم‌ترین این جوایز می‌توان به جایزه پولیتزر و تونی برای «فرشتگان در آمریکا» یاد کرد. وی از معدود نمایشنامه‌نویسان در تاریخ است که هم نامزدی امی، گرمی، اسکار و تونی را در کارنامه دارد.
ورایتی هفته پیش وقتی خبر انتشار نامه مخالفت هزار یهودی را منتشر می‌کرد، نوشته بود روشن نیست این امضاها چگونه جمع‌آوری شده‌اند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.