تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 42604

باقری : ایران شریک قابل اتکای کشورهای آفریقایی است

باقری : ایران شریک قابل اتکای کشورهای آفریقایی است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، علی باقری در این دیدار  با اشاره به برگزاری نهمین نشست مجمع صلح و امنیت در آفریقا، تصریح کرد: هوشمندی ملت‌ها و هوشیاری دولت‌های آفریقایی اجازه نخواهد داد تا غربی‌های استعمارگر با پوشش توسعه به غارت خود از آفریقا ادامه دهند. وی با اشاره به راهبرد جمهوری

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، علی باقری در این دیدار  با اشاره به برگزاری نهمین نشست مجمع صلح و امنیت در آفریقا، تصریح کرد: هوشمندی ملت‌ها و هوشیاری دولت‌های آفریقایی اجازه نخواهد داد تا غربی‌های استعمارگر با پوشش توسعه به غارت خود از آفریقا ادامه دهند.
وی با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران در پایداری امنیت درون زای منطقه‌ای تصریح کرد: ریشه اصلی ناامنی‌ها در مناطق مختلف آفریقا و سرچشمه تولید و ترویج تروریسم در آفریقا به غربی‌های استعمارگر برمی‌گردد.
معاون سیاسی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر راهبرد جمهوری اسلامی ایران در زمینه تعامل حداکثری با کشورهای آفریقایی اظهار کرد : ایران شریک قابل اتکای کشورهای آفریقایی برای برقراری امنیت پایدار و توسعه پیوسته است.
باقری با اشاره به همکاری‌های ایران و سنگال در عرصه بین‌المللی تصریح کرد: مسوولیت سنگال در سازمان ملل  به‌عنوان رئیس  کمیته دائمی حمایت از احقاق حقوق مشروع فلسطین، بستر مناسبی را برای بسیج ظرفیت‌های  کشورهای مستقل از جمله کشورهای اسلامی برای استیفای حقوق مردم فلسطین است.

وزیر امور خارجه سنگال نیز  در این دیدار ضمن تشکر از حضور معاون سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان در این نشست، گفت: دو کشور  همواره دارای روابط مناسبی بوده‌اند.
وی با ابراز رضایت از روند همکاری‌های اقتصادی فیمابین اظهار  کرد: براساس تقویم همکاری‌های دوجانبه بزودی پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در داکار برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به ریاست سنگال بر کمیته استیفای حقوق فلسطین در سازمان ملل گفت: مواضع داکار با تهران در موضوع فلسطین مشترک است و ما خواستار قطع فوری این جنایات اسراییل در غزه هستیم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.