تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 48461

ساعت‌ها انتظار در صف گوشت قرمز

ساعت‌ها انتظار در صف گوشت قرمز

به گزارش خبرنگار مهر، گوشت قرمز در کنار پروتئین‌های گیاهی یکی از محصولات غذایی تأمین کننده کالری بدن انسان است؛ البته طبیعت‌دوستان معتقدند هر چه مصرف گوشت کمتر شود محیط زیست دچار آسیب کمتری می‌شود. این امر در کشورهایی با اقتصاد ضعیف توفیق اجباری بوده زیرا سطح درآمدها اجازه هزینه برای گوشت قرمز را به

به گزارش خبرنگار مهر، گوشت قرمز در کنار پروتئین‌های گیاهی یکی از محصولات غذایی تأمین کننده کالری بدن انسان است؛ البته طبیعت‌دوستان معتقدند هر چه مصرف گوشت کمتر شود محیط زیست دچار آسیب کمتری می‌شود. این امر در کشورهایی با اقتصاد ضعیف توفیق اجباری بوده زیرا سطح درآمدها اجازه هزینه برای گوشت قرمز را به خانوار نمی‌دهد. ساعت‌ها ایستادن در صف گوشت با قیمت دولتی ۲۹۹ هزار تومان در هر کیلو که ممکن است روزی فرد باشد یا نباشد گویای این موضوع است.
یکی از خانم‌های در صف می‌گوید، از منطقه‌ای دیگر آمده‌ام. ساعت ۱۳ از منزل حرکت کردم و ساعت ۱۵ در صف ایستادم. در نهایت ساعت ۱۷ و ۳۰ نوبتم شد و فقط راسته و دنبه به من رسید.
مرد جوانی ادامه داد، توزیع گوشت قرمز دولتی روز و ساعت مشخصی ندارد. ممکن است شما برای خرید اقدام کنید اما خبری از گوشت نباشد اما وقتی که بر می‌گردید، می‌شنوید که ۲ ساعت بعد گوشت توزیع شده است. روزی توزیع در ساعات صبح است و بار دیگر عصر. یک بار ساعت ۱۳ توزیع می‌شود و بار دیگر ساعت ۱۸. هیچ حساب و کتابی ندارد.
یکی هم می‌گوید، اگر جز ۱۰ نفر اول باشید گوشت ران و سردست به شما می‌رسد و هر چه به نفرات انتهای صف برسید، گوشت با استخوان و چربی بیشتر تحویل می‌شود.
صف خرید گوشت دولتی
سال‌ها قبل این صف طولانی، یک بار دیگر برای گوشت مرغ تجربه شده بود. افراد زیادی صبح خیلی زود صف می‌ایستادند تا شاید گوشت به آنها برسد. برخی هوا روشن نشده صف را تشکیل می‌دادند که مطمئن باشند گوشت به آنها می‌رسد.
امسال با توجه به کشتار دام‌های مولد در سال‌های قبل با کمبود گوشت قرمز و افزایش نجومی قیمت آن رو به رو بودیم. مسؤولان دولتی برای تنظیم بازار مبادرت به واردات گوشت گرم، منجمد و دام زنده کردند. گوشت روزانه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود و دام‌ها در میدان بهمن و پیروزی کشتار و شقه‌ها بین میادین و بازارهای میوه و تره بار توزیع می‌شود. تهران حدود ۳۰۰ میدان و بازار تره بار دارد که بسته به بزرگی آنها سهم متفاوت در تحویل شقه دارند. برخی بازارها ممکن است ۵ شقه برای توزیع داشته باشند و بعضی میادین هم تا ۳۰ شقه روزانه توزیع می‌کنند.
محمد سراب نشین، معاون بهره برداری و بهداشت سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران درباره نحوه توزیع گوشت قرمز گفت: میزان گوشت تنظیم بازار با قیمت دولتی محدود است؛ از این رو ورودی گوشت به سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار متفاوت است. به عنوان مثال ممکن است یک روز ۲ تن گوشت در میادین توزیع شود و روزی دیگر این عدد به ۲۰ تا ۴۰ هم برسد یا حتی زمانی هم این موجودی صفر است.
وی افزود: گوشت‌ها وارداتی است و آمار آن با توجه به شرایط متفاوت است.
وی ادامه داد: متناسب با ورودی بازارهای تره بار تقسیم انجام می‌شود. تلاش می‌شود به یک نسبت عرضه صورت گیرد. همچنین با توجه به سطح درآمدها سعی است آمار توزیع گوشت در بازارهای مناطق جنوب شهر بیشتر باشد.
فروش گوشت مرغ
معاون بهره برداری و بهداشت سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران درباره وضعیت توزیع گوشت مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره بار هم گفت: تقریباً روزانه به طور مستقیم بین ۶۰ تا ۷۰ تن گوشت مرغ از میدان پیروزی به بازارهای تره بار می‌آید و بخشی هم از میدان بهمن. در مجموع روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ با نرخ ۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان در بازارهای میوه و تره بار توزیع می‌شود.
توزیع خرما
سراب نشین در ادامه سخنان خود به توزیع خرما و قیمت آن اشاره کرد و گفت: قیمت خرما در میادین و بازارهای میوه و تره بار ۲۵ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است. هر کیلو گرم خرمای مضافتی ۹۳ هزار تومان و هر کیلو خرمای کبکاب مرغوب با قیمت بسته‌بندی کارتنی هر کیلو گرم ۳۸ هزار تومان و بسته‌بندی سطلی ۵۴ هزار تومان در حال عرضه و فروش است. ‌

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.