تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر : 37439

جنوب اروپا در محاصره حوادث طبیعی/ خسارات گسترده توفان در اسپانیا و ایتالیا

جنوب اروپا در محاصره حوادث طبیعی/ خسارات گسترده توفان در اسپانیا و ایتالیا

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از یورونیوز، توفان منجر به ایجاد اختلال در حرکت قطارها بین فرانسه و ایتالیا شده و برخی از جاده‌ها را نیز مسدود کرده است. تونل جاده‌ای «فرژوس» که فرانسه و ایتالیا را در زیر کوه‌های آلپ متصل می‌کند نیز به روی وسایل نقلیه سنگین بسته

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از یورونیوز، توفان منجر به ایجاد اختلال در حرکت قطارها بین فرانسه و ایتالیا شده و برخی از جاده‌ها را نیز مسدود کرده است.
تونل جاده‌ای «فرژوس» که فرانسه و ایتالیا را در زیر کوه‌های آلپ متصل می‌کند نیز به روی وسایل نقلیه سنگین بسته شده است و به رانندگان توصیه می‌شود که از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.
«کلمنت بوون»، وزیر حمل و نقل فرانسه نیز در این باره گفت: چندین روز طول می‌کشد تا روند ارائه خدمات حمل و نقل به حالت عادی بازگردد.
گزارش‌ها همچنین حاکیست، توفان اسپانیا را نیز درنوردیده و خسارات قابل توجهی هم در این کشور برجای گذاشته است. همچنین توفان منجر به لغو برخی از پروازها در اسپانیا شده است.
در همین حال، آتش‌سوزی‌های جنگلی در بخش‌هایی از یونان همچنان ادامه دارد. پلیس یونان از دستگیری ۷۹ نفر در ارتباط با آتش‌سوزی‌های گسترده در این کشور که ویرانی‌های قابل توجهی برجای گذاشته، خبر داده است.
دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای که عمدتا خود ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی است، توالی موج‌های گرما را بیشتر، شدید و کشنده‌تر می‌کند. این دانشمندان سال‌هاست که می‌گویند دولت‌ها باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اقدامات جدی انجام دهند.
مطالعات اخیر تایید می‌کند که هشت سال گذشته داغ‌ترین سال‌های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است. همچنین طبق گفته کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی و اداره هواشناسی انگلیس، یکی از پنج سال آینده نیز تقریبا به طور قطع گرم‌ترین سالی بوده که تاکنون ثبت شده است و در همین حال دوره بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ میلادی گرم‌ترین دوره ثبت‌شده خواهد بود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.