تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد خبر : 33825

جای خالی اصفهانی‌ها در تیم ملی والیبال؟!

جای خالی اصفهانی‌ها در تیم ملی والیبال؟!

هفته دوم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ به میزبانی دو شهر روتردام هلند و اورلئان فرانسه با حضور ۱۶ تیم هلند، آمریکا، لهستان، ایران، ایتالیا، آلمان، صربستان، چین، فرانسه، کوبا، برزیل، ژاپن، اسلوونی، بلغارستان، آرژانتین و کانادا در حال برگزاری است که مردان والیبالیست ایرانی در این مسابقات با کسب ۲ برد و

هفته دوم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ به میزبانی دو شهر روتردام هلند و اورلئان فرانسه با حضور ۱۶ تیم هلند، آمریکا، لهستان، ایران، ایتالیا، آلمان، صربستان، چین، فرانسه، کوبا، برزیل، ژاپن، اسلوونی، بلغارستان، آرژانتین و کانادا در حال برگزاری است که مردان والیبالیست ایرانی در این مسابقات با کسب ۲ برد و ۶ باخت، پس از صربستان و قبل از کانادا در رده یازدهم قرار دارند.
به گزارش ایسنا، در این میان عدم حضور نماینده‌ای از والیبال اصفهان و خط خوردن معنوی‌نژاد به عنوان تنها بازبکن اصفهانی تیم، جای تأمل دارد.
ایسنا برای بررسی بیشتر شرایط تیم ملی والیبال با تیمور باجول، رئیس پیشین هیئت والیبال استان اصفهان و پیشکسوت والیبال گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌خوانید:
ایسنا: عملکرد والیبال اصفهان به‌ویژه در زمینه بازیکن‌سازی چگونه است؟
تیمور باجول: در والیبال استان، خوشبختانه آقایان در قسمت پایه خوب عمل کرده‌اند و نمونه آن، کسب مقام اول و قهرمانی کشوری در رده نوجوانان پارسال بود که نشان‌دهنده عملکرد خوب در قسمت پایه است.
ایسنا: پس چرا جای اصفهانی‌ها در نسل جدید والیبال خالی است؟
تیمور باجول: در قسمت معرفی به تیم ملی، امیر غفور از رفتن امتناع کرد و به نظر من برای محمدجواد معنوی‌نژاد ناعدالتی اتفاق افتاد.
ایسنا: چه شد که معنوی‌نژاد هم خط خورد؟
تیمور باجول: با توجه به آخرین بازی او در باشگاه‌های آسیایی که به تنهایی تیم را به مقام دوم رساند، قطعاً نباید از همراهی تیم ملی خط می‌خورد. ولی نظر مربی تیم بوده و نظر او برای خودش قابل احترام است. از نظر دیدگاه کارشناسی، قطعاً معنوی‌نژاد نسبت به ۵-۶ نفر از بازیکنان حاضر در تیم ملی یک سر و گردن بالاتر است. 
ایسنا: در حال حاضر شرایط والیبال بانوان استان چگونه است؟
تیمور باجول: ما در همه رده‌های تیم ملی حداقل سه نماینده داریم. اکنون والیبال بانوان اصفهان در کشور با توجه به دعوت رده‌های مختلف (نوجوانان، جوانان و امیدها) به تیم ملی و مقام‌های کسب شده، پشتیبان‌سازی و تعداد قهرمانی در رده‌های کشوری، حرف اول را می‌زند، اما در مقایسه با تیم‎‌های آسیایی مانند چین، ژاپن و کره که در رنکینگ جهانی مقام دارند، والیبال کشور که شالوده آن از والیبال اصفهان  است، برای رسیدن به آن مقام‌ها باید خیلی کار کند. یعنی تمرکز باید روی تیم‌های پایه باشد تا بتواند در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشد. 
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.