تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 39944

زنان روستایی و عشایری تاثیر زیادی در تولید غذا سالم دارند

زنان روستایی و عشایری تاثیر زیادی در تولید غذا سالم دارند

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی با محوریت نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار ۲۳ مهر از سوی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) برگزار شد. سیروس سلمان زاده، استاد جامعه شناسی در این مراسم گفت: سال‌های ۴۳ تا ۴۴ خورشیدی اولین دوره آموزشی خود

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی با محوریت نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار ۲۳ مهر از سوی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) برگزار شد. سیروس سلمان زاده، استاد جامعه شناسی در این مراسم گفت: سال‌های ۴۳ تا ۴۴ خورشیدی اولین دوره آموزشی خود را در دانشکده کشاورزی آغاز کردم. در این دوره نخستین درس ترویج کشاورزی را در کشور ارائه دادم.
وی افزود: دانشجویان این درس ملزم به مطالعات روستایی بودند. این امر سبب شد تا آنها به نقش زنان بیشتر پی ببرند.
وی ادامه داد: در حال حاضر مرکز آموزش کوتاه مدت برای زنان خالی است. راه اندازی چنین مرکزی باعث انتقال دانش می‌شود.
این مدرس دانشگاه با اشاره به سلامت غذا در تولید محصولات کشاورزی تاکید کرد: موضوع تولید ارگانیک در کشور باید با حساسیت بیشتری دنبال شده و کمتر از سموم در کشت استفاده شود به ویژه در پرورش محصولاتی مانند قارچ.
سلمان زاده با بیان این که تولید غذا سالم بدون استفاده از سموم در کشورهای پیشرفته در حال پیگیری است، عنوان کرد: تولید غذای سالم از وظایف وزارت جهاد کشاورزی است.
این محقق در حوزه زنان روستایی در ادامه سخنان خود گفت: شیوه زیست انسان در حال تغییر است به ویژه در بخش روستایی و عشایری که ضروری می‌کند موزه روستایی و عشایری در کشور در این حوزه اگر وجود ندارد راه اندازی شود. تکنولوژی زندگی را تحت تأثیر قرار داده و باید شیوه زندگی بومی روستایی در جایی ثبت شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.