تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 45249

رزمایش دریایی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در پاسخ به پیونگ یانگ

رزمایش دریایی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در پاسخ به پیونگ یانگ

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، رزمایش این سه کشور در آبهای اطراف جزیره جیجو، از جزایر تحت کنترل کره جنوبی و بعد از آن برگزار شد که کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد یک موشک جدید مافوق صوت سوخت جامد با برد متوسط را آزمایش کرده است. به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، رزمایش این سه کشور در آبهای اطراف جزیره جیجو، از جزایر تحت کنترل کره جنوبی و بعد از آن برگزار شد که کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد یک موشک جدید مافوق صوت سوخت جامد با برد متوسط را آزمایش کرده است.
به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اخیرا در یک سخنرانی در پارلمان پیونگ یانگ اعلام کرد کشورش تعهد پرسابقه به اتحاد مجدد صلح آمیز با کره جنوبی را کنار خواهد گذاشت و دستور به بازنویسی قانون اساسی کره شمالی با هدف حذف ایده مربوط به اتحاد مشترک این دو کشور جدا افتاده در اثر جنگ را داد.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد، رزمایش دریایی این کشور با آمریکا و ژاپن که به برنامه سه روزه خود در روز چهارشنبه پایان داد با شرکت ۹ ناو جنگی این کشورها از جمله ناو هواپیمابر آمریکایی کارل وینسون و ناوشکن‌های مجهز به سیستم «ایجس» کره جنوبی و ژاپن برگزار شد.
ستاد مشترک ارتش سئول هدف از اجرای این رزمایش را تقویت توانمندی‌های پاسخگویی و بازدارندگی مشترک این سه کشور در برابر تهدیدات هسته‌ای، موشکی و زیردریایی کره شمالی و تمرین در جهت «جلوگیری از نقل و انتقال نامشروع دریایی تسلیحات کشتار جمعی» اعلام کرد. این ستاد اشاره مستقیم به ادعاهای اخیر غرب و آمریکا درباره اینکه کره شمالی تسلیحاتی را به روسیه برای کمک به آن در جنگ اوکراین انتقال می‌دهد، نکرد.
کیم گان، فرستاده هسته‌ای کره جنوبی در سئول قرار است با نامازو هیرویوکی، همتای ژاپنی خود  طی امروز چهارشنبه دیدار کند و هر دو فرستاده، فردا پنجشنبه نشستی سه جانبه را با جونگ پاک، معاون نماینده ویژه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در امور کره شمالی با هدف هماهنگ سازی پاسخ خود به کره  شمالی برگزار خواهند کرد.
یون سوک یول، رئیس جمهور محافظه کار کره جنوبی در مواجهه با تهدیدات هسته‌ای فزاینده کره شمالی اقدام به گسترش همکاری و مانور نظامی با آمریکا و ژاپن کرده در حالی که رهبر کره شمالی مانورهای نظامی آنها را تمرینی برای حمله به خاک کشورش می‌داند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.