تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 45461

بگلریان: مشارکت در انتخابات یکپارچگی ملت ایران را در دنیا متبلور می‌کند

بگلریان: مشارکت در انتخابات یکپارچگی ملت ایران را در دنیا متبلور می‌کند

روبرت بگلریان در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که فردی را که تمایل به مشارکت در انتخابات ندارد، چگونه برای حضور در انتخابات ترغیب می‌کنید؟ تاکید کرد: گذشته از شرایط عمومی کشور که ایجاب می‌کند مشارکت خود را در انتخابات پیش رو نشان دهیم، شرایط جهانی و منطقه‌ای نشان دهنده این است

روبرت بگلریان در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که فردی را که تمایل به مشارکت در انتخابات ندارد، چگونه برای حضور در انتخابات ترغیب می‌کنید؟ تاکید کرد: گذشته از شرایط عمومی کشور که ایجاب می‌کند مشارکت خود را در انتخابات پیش رو نشان دهیم، شرایط جهانی و منطقه‌ای نشان دهنده این است که مردم ما باید یک بار دیگر ثابت کنند که فارغ از دغدغه‌های داخلی کلیت و یکپارچگی ملی را بالاتر از همه چیز می‌دانند.
وی گفت: در شرایطی که شاهد گذار ژئوپلیتیک جهانی هستیم، همه به این باور رسیدیم که بالاترین نعمتی که برای مردم در جمهوری اسلامی وجود دارد، امنیت است و این امنیت به بهای کمی به دست نیامده است و همه آحاد و اقشار در این امنیت نقش داشته و دارند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه «مشارکت در انتخابات بخشی از مشروعیت بخشی مجدد به ماهیت قدرتمند نظام جمهوری اسلامی است»، اظهار کرد: مشارکت در انتخابات کمک می‌کند که جهانیان بدانند فارغ از همه دغدغه‌ها، یکپارچگی و هدفمند بودن ملت بزرگ ایران متبلور است و خودنمایی می‌کند و هر مسأله ای هم که وجود دارد، درون خانوادگی و قابل حل است؛ بنابراین باید قدرت، توانمندی و اراده جمهوری اسلامی ایران و ملت را به حساب بیاوردند.
بگلریان در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش مجلس در ساختار کشور گفت: آنچه ملموس است این است که آحاد نمایندگان مجلس به این دلیل که برخاسته از مردم هستند و در گستره جغرافیایی کشور حضور دارند می‌توانند دغدغه‌های آحاد ملت را مطرح و منتقل کنند حال ممکن است در زمینه اجرا کاستی‌هایی وجود داشته باشد.
وی افزود: جایگاه مجلس را در درجه اول قانون اساسی تعیین می‌کند و در جایگاه بعدی عرف سیاسی حاکم بر کشور تعیین کننده این جایگاه است؛ طی سال‌های متمادی این جایگاه فراز و نشیب‌هایی داشته‌است اما باید بدانیم که مجلس تجسم و تبلور اراده ملت بوده و است و نباید این نهاد را تضعیف کنیم بلکه باید در راستای افزایش شأن و منزلت و جایگاه آن تلاش کنیم تا ظهور قدرت مردم از طریق مجلس بیشتر خود را نشان دهد؛ اینکه بخواهیم از این موضوع چشم پوشی کنیم و بگوییم که مجلس هیچ کارآمدی ندارد و همه مجلس را زیر سوال ببریم، خسرانی حیران ناپذیر خواهد بود.
نماینده مسیحیان جنوب کشور در پایان درباره پیش‌بینی خود نسبت به مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو عنوان کرد: بنا بر روندی که دیده‌ام فکر می‌کنم که حداقل مشارکتی ۶۵ درصدی خواهیم داشت.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.