تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
کد خبر : 6848

هشدار روسیه و چین درباره خطر آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا

هشدار روسیه و چین درباره خطر آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا

به گزارش ایسنا، در بیانیه مشترکی که در نشست اولین کمیته مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره مسایل مربوط به منع گسترش سلاح‌های بیولوژیکی قرائت شد، آمده است: این بیانیه مربوط به تقویت کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی است. در این بیانیه که از سوی «گنگ شوانگ» معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد خوانده شد،

به گزارش ایسنا، در بیانیه مشترکی که در نشست اولین کمیته مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره مسایل مربوط به منع گسترش سلاح‌های بیولوژیکی قرائت شد، آمده است: این بیانیه مربوط به تقویت کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی است.

در این بیانیه که از سوی «گنگ شوانگ» معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد خوانده شد، تأکید شده که «روسیه و چین به فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده و متحدانش در خارج از سرزمین خود اشاره می‌کنند. بیش از 200 آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکایی که در خارج از ایالات متحده وجود دارد که به شیوه‌ای مبهم و غیرشفاف فعالیت می‌کنند، این سئوال را برای جامعه بین المللی ایجاد می‌کند که آیا این فعالیت ها مطابق با کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی است؟»

به گزارش روسیاالیوم، در ادامه این بیانیه آمده است: «روسیه و چین بر این باورند که چنین فعالیتهایی خطرات جدی برای امنیت ملی دو کشور ایجاد می کند و به امنیت مناطق آنها آسیب می رساند».

روسیه و چین در پایان بیانیه مشترک خود از ایالات متحده و متحدانش می خواستند تا «شفاف» و «مسئولانه» عمل کرده و بر اساس آن فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی خود در خارج از کشور را گزارش دهند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.