تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر : 13554

دیدارهای امیرعبداللهیان/اصلاح لایحه رتبه‌بندی معلمان/اعتراف یک جاسوس-خبرنگار

دیدارهای امیرعبداللهیان/اصلاح لایحه رتبه‌بندی معلمان/اعتراف یک جاسوس-خبرنگار

به گزارش ایسنا، وزیر امورخارجه ایران که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می‌برد در حاشیه این مراسم، دیدارها و گفت و گوهای بسیاری داشته است که مورد توجه مخاطبان بوده است. از جلمه گفت و گوهای پربازدید حسین امیرعبدللهیان می توان به مصاحبه او با شبکه سی.ان.ان اشاره کرد. وی در بخشی

به گزارش ایسنا، وزیر امورخارجه ایران که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می‌برد در حاشیه این مراسم، دیدارها و گفت و گوهای بسیاری داشته است که مورد توجه مخاطبان بوده است.

از جلمه گفت و گوهای پربازدید حسین امیرعبدللهیان می توان به مصاحبه او با شبکه سی.ان.ان اشاره کرد.

وی در بخشی از این گفت و گو با تاکید بر اینکه ایران نسبت به حصول توافق در مذاکرات وین خوش بین است، توضیح داد که چرا خوش‌بین هستیم؟ چون دولت آقای دکتر رئیسی اراده جدی دارد برای اینکه به توافق خوب در وین دست پیدا کنیم.

همچنین در جریان سخنرانی وزیر امور خارجه در  اجلاس امنیتی مونیخ سوالی از سوی خانم «لارا خلف» خبرنگار روزنامه  گاردین  از حسین‌ امیرعبداللهیان در مورد انجام  گفت‌وگو و مذاکره بین ایران و آمریکا پرسیده شد که برخی از کانال های خبری اقدام به برداشت شاز و بعضا نادرست از صحبت‌های وزیر امور خارجه در این مورد کردند.

اصل صحبت های وزیر امورخارجه در پاسخ به این سوال چنین بود که آمریکایی‌ها ظرف هفته‌های اخیر به طور متناوب و از طریق واسطه های مختلف از ما خواسته اند که با ما مذاکرات مستقیم داشته باشند.

سفیر آمریکا در کویت هم در اظهاراتی گفته است که در حال حاضر در مذاکرات وین در مقطع بسیار حساسی قرار داریم.

آلینا رومونوفسکی در بخشی از  مصاحبه با نشریه کویت تایمز با اشاره به اینکه اکنون با دولت بایدن گفت وگوهایی در وین در جریان است که آیا برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) امکان پذیر خواهد بود یا خیر،‌ افزود: من در موقعیتی نیستم که در این مورد زیاد بگویم اما گفت‌وگوهای بسیار جزئی و دقیقی در این زمینه در جریان است.

در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ وزیر امورخارجه عربستان هم خاطرنشان کرد: اگر توافق هسته ای ٢٠١٥ با ایران احیا شود، این باید یک نقطه شروع برای رسیدگی به چالش های منطقه باشد نه نقطه پایان.

فیصل بن فرحان همچنین گفت که ریاض در حال برنامه ریزی برای دور پنجم رایزنی های مستقیم با تهران است.

به اعتقاد وزیر خارجه قطر، رسیدن به توافق درخصوص برنامه هسته ای ایران به سود همه طرف ها خواهد بود.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی ابراز امیدواری کرد که بعد از این توافق، توافقی میان ایران و کشورهای عربی خلیج(فارس) حاصل شود.

با توجه به برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ، مذاکره کنندگان ارشد انگلیس، فرانسه و آلمان برای همراهی با هیات های خود در این کنفرانس وین را ترک کردند. با این حال هیات‌های کارشناسی این سه کشور در وین حضور دارند و در جلسات مذاکراتی شرکت می کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز از بازی‌های دوگانه طرف غربی بر سر «متن» و «زمان» در وین انتقاد کرد و افزود که ایران آمادگی رسیدن به یک توافق خوب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دارد به شرطی که طرف دیگر آماده اتخاذ تصمیمات سیاسی مورد نیاز باشد. 

اسدالله بادامچیان هم در گفت و گویی درباره ارزیابی حزب موتلفه اسلامی از روند مذاکرات وین می گوید که اکنون کار به جایی رسیده که اگر آمریکا در مذاکرات حداقل را برای خود در نظر نگیرد، حداکثر باخت به آن ها تحمیل می شود.

امروز همچنین نمایندگان مجلس در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان در لایحه نظام رتبه بندی معلمان را رفع و تصویب کردند.

بر این اساس مقرر شد که  فرآیند رتبه‌بندی برای کلیه معلمان، بر مبنای امتیازات ناشی از ۱- شایستگی‌ عمومی۲- شایستگی‌ تخصصی۳- شایستگی‌ حرفه‌ای۴- تجربه با رعایت ترتیب اولویت، انجام می‌شود.

انتشار اعترافات یک جاسوس-خبرنگار علیه ایران از سوی یک رسانه عربی هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

 شبکه لبنانی المنار جزئیاتی درمورد محمد شعیب، خبرنگار لبنانی متهم به همکاری با رژیم صهیونیستی منتشر کرده است. او متولد شهر صیدا در سال 1985 میلادی است و اواخر ماه گذشته بازداشت شد.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یکشنبه) یکم اسفند ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.