تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر : 46278

دو رشته پارالمپیکی همچنان در بلاتکلیفی!

دو رشته پارالمپیکی همچنان در بلاتکلیفی!

به گزارش ایسنا، بعد از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین و با توجه به این که کمتر از ۸ ماه تا شروع بازی های پارالمپیک پاریس باقی مانده است به نظر می رسید که مسوولین فدراسیون جانبازان، توانیابان و همچنین فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان و کمیته ملی پارالمپیک با برنامه‌ریزی منظم و با تشکیل به موقع

به گزارش ایسنا، بعد از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین و با توجه به این که کمتر از ۸ ماه تا شروع بازی های پارالمپیک پاریس باقی مانده است به نظر می رسید که مسوولین فدراسیون جانبازان، توانیابان و همچنین فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان و کمیته ملی پارالمپیک با برنامه‌ریزی منظم و با تشکیل به موقع اردوهای تیم های ملی، ورزشکاران اعزامی را در شرایط بهتری برای پارالمپیک پاریس آماده کنند. در حالی که بعد از هانگژو و با جدا شدن پاراتیروکمان از فدراسیون تیروکمان و با بازگشت دوباره این رشته به فدراسیون جانبازان و توانیابان، نه تنها شرایط بهتری پیدا نکردند بلکه با گذشت بیش از ۳ ماه از این تغییرات، ورزشکاران این رشته در بلاتکلیفی بسر می برند و منتظر برگزاری اردوهای آماده‌سازی هستند.
از سوی دیگر بعد از این که پاراتیروکمان تحت پوشش فدراسیون جانبازان و توانیابان قرار گرفت، مجید کهتری رییس انجمن پاراتیروکمان و سرمربی تیم که قراردادش تا بازی‌های پاراآسیایی بود از سمت خود استعفا داد تا فدراسیون جانبازان و توانیابان تکلیف کادر فنی و ریاست انجمن را برای پارالمپیک پاریس مشخص کند. با وجود این که کهتری ۱۴ آبان استعفای خود را از ریاست انجمن و سرمربیگری تیم ملی پاراتیروکمان به کمیته ملی پارالمپیک اعلام کرد اما با گذشت بیش از ۳ ماه از این موضوع هنوز وضعیت کادر فنی این رشته تعیین تکلیف نشده است.
این بلاتکلیفی در حالی در پاراتیروکمان ادامه دارد که آخرین مرحله مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک پاریس در این رشته اواخر بهمن در دبی برگزار می شود و کمانداران فرصت کسب ۳ سهمیه دیگر در رشته W۱ و ریکرو زنان و مردان را دارند.
در حال حاضر ۶ سهمیه در بخش ریکرو و کامپوند زنان و مردان کسب شده و تورنمنت بین‌المللی دبی آخرین فرصت برای افزایش سهمیه در این رشته است.
تیروکمان با وجود این که یکی از رشته‌های مدال آور در پارالمپیک پاریس است اما اکنون در فاصله کمتر از ۸ ماه که تا پارالمپیک پاریس باقی مانده است شرایط مشخصی ندارد و ورزشکاران این رشته از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین تا به الان در بلاتکلیفی بسر می برند و خبری از برگزاری اردوها از سوی فدراسیون جانبازان توانیابان نیست.
البته دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان نیز در حال حاضر شرایط مشابه رشته پاراتیروکمان دارد؛ به طوری که بعد از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین علی اصغر هادیزاده که بیش از ۴۰ سال در خدمت نابینایان و کم بینایان بود و سرمربیگری تیم دوومیدانی را برعهده داشت بدون دلیل مشخصی دی ماه از سمت خود استعفا داد و با گذشت یک ماه از این مساله هنوز فدراسیون نابینایان و کم بینایان فرد خاصی را جایگزین او نکرده است.

در حال حاضر مهدی اولاد، علی پیروج، سامان پاکباز، امیرخسروانی، سجاد نیک پرست و امیرحسین علیپور که ۶ دوومیدانی کار اعزامی به پارالمپیک پاریس را تشکیل می‌دهند تمرینات خود را زیر نظر مربیان خود و به صورت غیرمتمرکز برگزار می‌کنند تا شاید روزی سرمربی و رییس انجمن دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان مشخص شود و بتوانند اردوهای خود را به صورت متمرکز برگزار کنند.
در پاراکانو نیز با وجود این که تقریبا یک هفته است احمدرضا طالبیان به عنوان مربی جایگزین محسن میلاد شده تا قایقرانان پیش از این با تعطیلی اردوها مواجه نشوند اما فدراسیون قایقرانی و کمیته ملی پارالمپیک از بازی های پاراآسیایی هانگژو چین تا به امروز همچنان به دنبال رایزنی با یک سرمربی خارجی هستند تا هدایت قایقرانان را برای پارالمپیک پاریس برعهده بگیرد که البته با گذشت چند ماه از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو هنوز وضعیت این مربی خارجی برای حضور در ایران مشخص نیست.
به هر صورت با توجه به زمان محدودی که تا بازی‌های پارالمپیک پاریس باقی مانده است انتظار می‌رود که مسئولان کمیته ملی پارالمپیک هر چه زودتر تکلیف کادر فنی رشته‌هایی که شانس زیادی برای کسب مدال در پاریس را دارند مشخص کنند تا روند آماده سازی ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک با مشکل مواجه نشود و شانس مدال آوری خود را در پاریس به خاطر سهل انگاری مسئولان از دست ندهند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.