تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 38927

درشهرداری تهران به دنبال تامین منابع آب پایدارهستیم

درشهرداری تهران به دنبال تامین منابع آب پایدارهستیم

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا حلیا حسینی امروز (۵ مهرماه) در چهارشنبه‌های محیط زیستی ضمن بازدید از وضعیت محیط زیستی  منطقه ۷ از جمله پروژه زرین گلاب  به همراه نصرالله آبادیان – شهردار منطقه ۷-  در جلسه نظارت ستادی وضعیت محیط زیستی منطقه ٧ با تقدیر از فعالیت مدیران منطقه ۷ در

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا حلیا حسینی امروز (۵ مهرماه) در چهارشنبه‌های محیط زیستی ضمن بازدید از وضعیت محیط زیستی  منطقه ۷ از جمله پروژه زرین گلاب  به همراه نصرالله آبادیان – شهردار منطقه ۷-  در جلسه نظارت ستادی وضعیت محیط زیستی منطقه ٧ با تقدیر از فعالیت مدیران منطقه ۷ در زمینه فعالیت‌های زیست محیطی گفت: تخصص و دیدگاه محیط زیستی مدیر ارشد مجموعه مبنای عملکرد منطقه ۷ و تحولات مثبت صورت گرفته بوده است. لذا  انتظار می‌رود با همین نگاه موضوع را ادامه دهند تا شهرداری منطقه ۷ را به عنوان شهرداری نمونه در حوزه محیط زیست داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ما در اداره کل محیط زیست به دستور شهردار تهران به دنبال تامین منابع آب پایدار هستیم، توضیح داد: در تامین منابع پایدار یکی از ارکان راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های محلی است و با توجه به اهمیت موضوعاتی مانند رعایت استانداردهای پدافند غیرعامل در ساخت و یا استفاده از تصفیه خانه‌ها به نظر می‌رسد فضا و این پتانسیل در منطقه وجود دارد که منابع پایدار آب در این منطقه تامین شود.
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اضافه کرد: در زمینه ساخت تصفیه‌خانه‌ها رویکرد اول ما استفاده از کارشناسان و مشاوران محلی برای تعیین محل و میزان حقآبه است چون اشرافی که آنان بر منطقه دارند، فرایند کار را راحت‌تر پیش می‌برد. در رویکرد دوم بحث تاثیرگذاری و نتایجی است که با ساخت این تصفیه‌خانه‌ها به آن‌ها خواهیم رسید.
حسینی تاکید کرد: در ساخت ساختمان‌های اسکان کارگری باید رویکرد مدیریت سبز در دستور کار قرار بگیرد و امیدوارم منطقه ۷ اولین ساختمان سبز اسکان گارگری را در شهر تهران داشته باشد.
 در این جلسه  نصرالله آبادیان – شهردار منطقه ٧ – با تاکید بر رعایت موازین زیست‌محیطی به عنوان یک سیاست اصولی گفت: به نظر می‌رسد از نگاه تشریفاتی به محیط زیست عبور کرده‌ایم و علاوه بر مدیران و دست‌اندرکاران، هر شهروندی این ضرورت را احساس کرده است که محیط زیست را باید حمایت کرد.
وی اضافه کرد: امروز دیگر به خاطر برخی اتفاقات مثل تغییرات اقلیمی همگان متوجه شده‌اند که کره زمین از نظر زیست‌محیطی دچار مشکل شده است و تا برای حفظ محیط زیست وفاق حاصل نشود، تلاش‌ها در این زمینه کارساز نخواهد بود.
شهردار منطقه ۷ اضافه کرد: امیدوارم با فعالیت نهادهای مردم‌نهاد و احساس مسئولیت دولتمردان کشورهای جهان، سیاست‌های کشورهایی که جهان را آلوده می‌کنند، تغییر یابد و بی‌توجهی برخی قدرت‌ها به محیط زیست برای تولید بیشتر تغییر کند و امیدوارم جلوی سیاست‌های نادرست زیست‌محیطی در همه جای دنیا گرفته است.
وی یکی از سیاست‌های اصولی شهرداری تهران را استفاده از خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی است ذکر و اظهارکرد: شهردار تهران به این موضوع توجه کرده و برنامه‌هایی مانند مثل برقی کردن حمل و نقل عمومی را مطرح کرده است که این اتفاق مهمی است و به نظر می‌رسد به عنوان یک دستاورد در تاریخ این شهر ثبت خواهد شد.   شهردار منطقه ۷ در ادامه گفت: وضعیت شهر تهران و تاب‌آوری آن در زمینه آلودگی هوا و شرایط زیست محیطی نامناسب است و خیلی از کارشناسان این را ناشی از مصرف سوخت فسیلی و احتراق ناشی از آن می دانند. اگر برنامه‌هایی مانند برقی‌سازی خودروهای حمل و نقل عمومی اجرایی شود، مشکلات شهر در زمینه آلودگی کمتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه منطقه ۷ اهتمام ویژه‌ای به استانداردهای زیست‌محیطی داشته است، اظهارکرد: در همین راستا تلاش می‌کنیم ایستگاه‌های باقیمانده از خطوط ۶ و ۷ در این منطقه تا پایان سال آینده بهره‌برداری شوند و حمل و نقل عمومی نقش بیشتری در ترددهای شهری داشته باشد همچنین طرحی در راستای مصوبه جدید شورای عالی شهرسازی مبنی بر «قرار گرفتن حمل و نقل عمومی به عنوان پایه تردد» در منطقه ۷ آماده و مصوب شده است.   به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار وی در پایان گفت: ضریب نفوذ فاضلاب شهری به عنوان یک زیرساخت مهم زیست‌محیطی در منطقه ما شرایط خوبی دارد اما ما تلاش داریم این را به صد در صد برسانیم.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.