تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 43381

توضیحات فدراسیون کونگ‌فو و چند نکته!

توضیحات فدراسیون کونگ‌فو و چند نکته!

به گزارش ایسنا، در جوابیه فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی آمده است: مدیر مسئول محترم خبرگزاری ایسنا با سلام و تحیات احتراما به استحضار می‌رساند در تاریخ ۱۴۰۲.۰۹.۱۳ مطالب خلاف واقع با عنوان «فدارسیون نیمه تعطیل کونگ‌فو» درج گردیده است که متاسفانه تشویش اذهان عمومی جامعه مخاطب کونگ‌فو و هنرهای رزمی را به همراه داشته

به گزارش ایسنا، در جوابیه فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی آمده است:
مدیر مسئول محترم خبرگزاری ایسنا
با سلام و تحیات
احتراما به استحضار می‌رساند در تاریخ ۱۴۰۲.۰۹.۱۳ مطالب خلاف واقع با عنوان «فدارسیون نیمه تعطیل کونگ‌فو» درج گردیده است که متاسفانه تشویش اذهان عمومی جامعه مخاطب کونگ‌فو و هنرهای رزمی را به همراه داشته است. لذا به استناد ماده ۲۳ قانون مطبوعات مطالب ذیل به عنوان پاسخ به مندرجات خبر مذکور ایفاد می‌گردد. از این رو انتظار می‌رود به استناد موارد ذیل نسبت به اصلاح اخبار مربوطه مطابق ماده مارالذکر اقدام نمایید.
۱_ خبرنگار محترم متاسفانه بدون توجه یا عدم تسلط و آشنایی با سایت فدراسیون و با ورود به آرشیو سایت فدراسیون اعلام نموده که اخبار مندرج در سایت به روزرسانی نشده است در حالی که خبرها به صورت روزانه از طریق روابط عمومی فدراسیون در سایت و سایر مبادی اطلاع‌رسانی از جمله فضای مجازی مانند اینستاگرام رصد و به اطلاع مخاطبین می‌رسد.
۲_ دقیقا یک روز بعد از این‌که فراخوان ثبت نام رئیس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون در روزنامه چاپ و در سایت فدراسیون درج می‌گردد، انتشار این چنین اخبار کذب و خلاف واقع بدون رعایت اخلاق حرفه‌ای جای بسی تامل و بررسی دارد و عندالزوم قابل پیگیری از مراجع ذیصلاح را خواهد داشت.
۳_ اعلام شده که در سایت فدراسیون از ابتدای سال جاری تا آذرماه تنها ۱۷ خبر منتشر شده است که این موضوع کاملا خلاف واقع بوده و کلیه اخبار جاری فدراسیون در حوزه‌های مختلف طی آمار به بالای ۴۰ خبر در مدت زمان مذکور بالغ می‌گردد.
۴_ عنوان دیگری که بدان اشاره شده است موضوع تکرار این‌که چرا کونگ‌فو زیرمجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی نیست!؟ در پاسخ به این ابهام اشاره می‌نماید عقبه این داستان تکراری، تفکری ناصواب، ناصحیح و بدون اطلاع از محتوی و فلسفه وجودی این رشته ورزشی ایرانی با مخاطبان بی‌شمار در داخل و خارج از کشور وجود دارد که متاسفانه به صورت هدفمند برای تنزل جایگاه هنرهای رزمی ایرانی تلاش بیهوده می‌کنند که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند و ادعای فضل و نظر غیرمرتبط، خود آن هم بدون اطلاع از وضعیت کونگ‌فو و هنرهای رزمی در کشور عزیزمان مصداق ضرب‌المثل «آب به آسیاب دشمن ریختن است». خبرنگار محترم ایرانی عاشق وطن مکلف به ترویج و معرفی فرهنگ و سنن ایرانی است که این فدراسیون در طول یک دهه اخیر با مساعدت و کمک وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بیش از ۵۰ کشور از پنج قاره مختلف را به عضویت خود در آورده است که نشانگر اقتدار و عزت ملی برای کشورمان محسوب می‌شود (کلیه موارد و اخبار در سایت موجود ثبت شده است).
۵_ با تحلیل محتوی موضوعات مندرج در متن خبر، اینچنین برداشت می‌گردد که نظارتی بر عملکرد فدراسیون نمی‌باشد. در این زمینه به آگاهی می‌رساند همه ساله ضمن برگزاری منظم مجامع سالانه فدراسیون جهت گزارش به اعضا مجمع عمومی فدراسیون، عملکرد واحدها و بخش‌های مختلف فدراسیون به صورت دوره‌ای و منظم به استحضار معاونین محترم وزارت ورزش و جوانان و نیز کلیه مخاطبین ارزشمند فدراسیون می‌رسد. (آخرین مجمع سالیانه فدراسیون در تاریخ ۱۴۰۲.۰۶.۲۲ در آکادمی ملی المپیک و با حضور معاون محترم ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت جناب آقای پولادگر به همراه کلیه اعضای مجمع برگزار گردید).
۶_ در خصوص خبری مبنی بر این‌که فدراسیون فاقد مسئولیت دبیرکلی بوده به آکادمی می‌رساند پس از استعفای دبیر کل اسبق، آقای مهدی صداقت از بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون عهده‌دار این مسئولیت می‌باشد.
۷_ مزید اطلاع اعلام می‌دارد فعالیت این فدراسیون به قدری گسترده شده است که دارای ۳۱ هیات استانی فعال بوده به طوری که حتی در مناطق آزاد نیز در حال فعالیت می‌باشند در ضمن فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی دارای ۲۳ سبک فعال کشوری می‌باشد که صرفا اخبار این سبک‌ها توسط سایت‌ها و شبکه‌های مختص به سبک متبوع انتشار می‌یابد (که با احتساب اخبار سبک‌های تحت پوشش بیش از ۱۰۰ رویداد در سال جاری اتفاق افتاده است).
۸_ با تلاش و عزم جدی همه دست‌اندرکاران فدراسیون در اغلب شاخص‌های عملکردی طبق گزارش ارائه شده در مجمع سالیانه ۱۴۰۲ فدراسیون، رشد قابل ملاحظه‌ای کسب شده است که یک نمونه از آن رشد ۳۷ درصدی ورزشکاران سازمان یافته فدراسیون در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل بوده و این خود گواه بر گسترش فعالیت‌ها می‌باشد.
_ تعداد ورزشکاران سازمان یافته در سال ۱۴۰۰، ۴۷۳۲۲ نفر
_ تعداد ورزشکاران سازمان یافته در سال ۱۴۰۱، ۶۴۵۵۴ نفر
در پایان ضمن توجیه به خبرنگار محترم در داشتن صداقت و امانتداری و پرهیز از مباحثی که ارتباط به ورزش نداشته و صرفا در ایام انتخابات فدراسیون‌ها هدفمند مهندسی می‌شود و توجه به آموزه‌های دینی شایسته است نسبت به اصلاح موارد اخبار مربوطه دستورات مقتضی مبذول فرمایید.
به گزارش ایسنا، در ابتدا باید به فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی خاطرنشان کرد نگارش مطلب مربوطه در خبرگزاری ایسنا تماما بر اساس مستندات مندرج در سایت این فدراسیون منتشر شده و بر خلاف ادعای مطرح شده در جوابیه فدراسیون کونگ‌فو هیچ‌گونه مورد خلاف واقعی ذکر نشده چرا که سایت فدراسیون مرجع انتشار این گزارش است.
نکته مهم دیگر اینکه ایسنا قبل از انتشار این گزارش از سرپرست فدراسیون کونگ‌فو درخواست کرد تا توضیحات مربوطه را در خصوص نقدهای کارشناسی صورت گرفته ارائه کند که پاسخی از سوی رضا حیدری دریافت نشد؛ آن‌هم در شرایطی که یکی از وظایف سرپرستان فدراسیون‌های ورزشی پاسخگویی به جامعه مخاطب و اهالی رسانه نسبت به مسائل مختلف است اما رضا حیدری حاضر به پاسخگویی نبود.
مورد قابل اشاره دیگر اینکه ایسنا در گزارش مربوطه که ۱۳ آذرماه سال جاری منتشر شد به سایت فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی مراجعه کرد و خبر اول این فدراسیون مربوط به تاسوعا و عاشورای حسینی بود؛ آن‌هم در شرایطی که در سال جاری، ۵ مردادماه تاسوعا و عاشورای حسینی بود و در زمان انتشار گزارش مذکور، حدود ۴ ماه از این تاریخ می‌گذشت!
خوشبختانه اتفاق خوبی که رخ داد به‌روزرسانی اخبار و مطالب فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی پس از انتشار گزارش ایسنا بود و تغییر اطلاعات مندرج در سایت فدراسیون و انتشار اخبار مختلف نشان می‌دهد که ایسنا همچون همیشه به درستی در راستای رسالت رسانه‌ای قدم برداشته و تغییرات صورت گرفته حاکی از اثرگذاری گزارش مربوطه است هر چند که کماکان ایرادات مختلفی مطرح است.
مسئله بسیار مهم دیگر اینکه فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی باید به جای بکار بردن کلمات و عباراتی نظیر تشویش اذهان عمومی، انتشار اخبار کذب، آب به آسیاب دشمن ریختن، مهندسی هدفمند و…که نشان از نگاهی غیر پذیرنده نسبت به نقد و منحرف کردن دغدغه‌ اصلی است، بهتر است در مسیری گام بردارد که در جهت اعتلای این رشته ورزشی حرکت کند. 
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ بود که رضا حیدری با ۴۱ رای به عنوان رئیس فدراسیون کونگ‌فو انتخاب شد. وی ۱۳ آذر سال گذشته بود که به دلیل آنچه پایان مأموریت خود عنوان شد از سمتش استعفا داد اما با حکم حمید سجادی، وزیر سابق ورزش و جوانان به عنوان سرپرست این فدراسیون به دفتر کار خود بازگشت تا انتخابات این فدراسیون را برگزار کند که از سال گذشته تا کنون این اتفاق رخ نداده است؟  
حال بهتر نیست فدراسیون کونگ‌فو که به مسائل حاشیه‌ای مختلفی در جوابیه خود اشاره کرده بهتر نیست به سوالات مختلفی پاسخ دهد؛ اینکه به چه علت فدراسیون مذکور باید بیش از یکسال بدون رییس فعالیت کند؟ آیا فعالیت رضا حیدری تحت عنوان سرپرست آن‌هم در شرایطی که یکسال از مدت سرپرستی‌اش در این فدراسیون می‌گذرد، قانونی است؟ 
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.