تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر : 51538

شبِ آتش در شرق رفح/ صهیونیست‌ها منازل مسکونی را منفجر کردند+ فیلم

شبِ آتش در شرق رفح/ صهیونیست‌ها منازل مسکونی را منفجر کردند+ فیلم

ارتش رژیم صهیونیستی هم‌زمان با تداوم بمباران مناطق مختلف غزه، حملات خود علیه مناطق مسکونی در شرق شهر رفح را تشدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، با وجود تداوم تظاهرات مردمی در نقاط مختلف جهان علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و افزایش درخواست‌ها برای توقف جنگ و نسل‌کشی مردم فلسطین، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا حملات خود در شرق شهر رفح، محل اصلی اسکان آوارگان، را تشدید کرده‌اند.
صهیونیست‌ها منازل مسکونی در رفح را منفجر می‌کنند
شبکه الجزیره اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی بامداد امروز جمعه ساختمان‌هایی را در رفح منفجر کردند و مناطق مختلف غزه نیز با شلیک توپخانه هدف قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار الجزیره نیروهای اسرائیلی در حال انجام عملیات برای منفجر کردن ساختمان ها در شرق شهر رفح هستند. همچنین با گلوله‌باران شدید محله صبرا و زیتون شهر غزه را نیز هدف قرار گرفت.

درگیری شدید مقاومت با صهیونیست‌هاوب‌سایت شبکه الجزیره اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی در حال انجام عملیات در چندین منطقه از شهر رفح هستند، در حالی که گزارش ها حاکی از درگیری شدید بین گروه های مسلح فلسطینی و ارتش اسرائیل در شرق این شهر است.
به نوشته الجزیره تصاویر ویدئویی به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی بمباران و انفجار شدید مناطق مسکونی را نشان می‌دهد، در حالی که صدای تیراندازی و انفجارهای سنگین مسلسل در همان نزدیکی شنیده می شود؛ وضعیتی که می‌توان آن را «شب آتش» در رفح توصیف می شود.
گفتگوی تلفنی هنیه و میقاتی درباره تحولات مذاکرات آتش‌بس
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس پیرامون آخرین تحولات سیاسی و میدانی به ویژه مذاکرات برای آتش‌بس و حمله زمینی به رفح گفتگو کرد
هنیه ضمن تقدیر از مواضع لبنان در حمایت از ملت فلسطین و پایداری و مبارزات آن، تاکید کرد که لبنان حق مقدم دفاع از ملت فلسطین است و در این نبرد نیز شهدای زیادی تقدیم کرده است.
وی اشاره کرد که توقف جنگ علیه غزه سهم بسزایی در توقف درگیری‌ها در جبهه لبنان و دیگر جبهه‌های پشتیبان غزه خواهد داشت.
از سوی دیگر، نخست وزیر لبنان نیز ضمن تمجید از موضع حماس در رابطه با موافقت با طرح پیشنهادی واسطه‌ها برای آتش‌بس، بر موضع ثابت کشورش در حمایت از ملت و قضیه فلسطین تاکید کرد و پایداری ملت فلسطین و تاکید بر حق بازگشت آنان به سرزمین خود را ستود.
میقاتی همچنین پیگیری وضعیت آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل را نیز امری مهم و ضروری خواند.تظاهرات مردم سوئد در دفاع از غزه
در ادامه حمایت‌های مردمی در کشورهای مختلف جهان از فلسطین و محکومیت‌های جنایت‌های رژیم صهیونیستی، هزاران نفر از مردم سوئد در شهر «مالمو» به خیابان‌ها آمدند و خواستار توقف فوری جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه شدند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.