تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر : 35139

تایوان قصد ندارد رابط سلاح میان آمریکا و اوکراین باشد

تایوان قصد ندارد رابط سلاح میان آمریکا و اوکراین باشد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری تایوان، چیو کو-چنگ، رئیس آژانس دفاعی تایوان گفت: ضرب‌الاجل‌هایی تعیین شده‌اند که طبق آن‌ها هر ساله یک سری از سامانه‌های موشکی هاوک از رده خارج می‌شوند. سامانه دفاع موشکی سطح به هوای “تین کونگ” (Tien Kung) که به “اسکای بو” (Sky Bow) نیز

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری تایوان، چیو کو-چنگ، رئیس آژانس دفاعی تایوان گفت: ضرب‌الاجل‌هایی تعیین شده‌اند که طبق آن‌ها هر ساله یک سری از سامانه‌های موشکی هاوک از رده خارج می‌شوند. سامانه دفاع موشکی سطح به هوای “تین کونگ” (Tien Kung) که به “اسکای بو” (Sky Bow) نیز معروف است قرار است جایگزین سامانه‌های موشکی هاوک شوند. پس از آن، سامانه‌های هاوک منهدم خواهند شد.
وی افزود: موسسه علمی و فن‌آوری چونگ-شان مسئول منهدم کردن این سامانه‌هاست. ما نمی‌خواهیم سامانه‌های موشکی هاوک را به مردم یا کشورهای دیگر بدهیم چرا که تجهیزات نظامی موضوع بسیار حساسی هستند که نمی‌توانید خودسرانه در رابطه با آنها تصمیم بگیرید.
روز جمعه رسانه‌های تایوان به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که آمریکا قصد دارد سامانه‌های موشکی هاوک به همراه صدها موشک را از تایوان مجددا خریداری کند و آنها را برای اوکراین بفرستد. به گفته این منابع، این توافق‌نامه سال گذشته حاصل شد. طبق گزارش‌ها، چهار گردان و ۱۸ اسکادران تایوان به سامانه‌های هاوک و صدها موشک مرتبط با آنها مجهز هستند.
آژانس دفاعی تایوان این اطلاعات را تایید نکرد اما تاکید داشت که قانون اساسی این جزیره تاکید دارد که فروش مجدد تسلیحات باید تحت شرایط خاص انجام شود. این آژانس در آوریل سال جاری میلادی گزارش داد که قصد دارد تا پایان سال بودجه‌هایی را برای امحای موشک‌های هاوک ۲۵۰ اختصاص دهد.
موشک‌های ام آی ام-۲۳ از دهه ۱۹۶۰ میلادی در زرادخانه تایوان قرار داشتند و به تازگی در ژوئن سال جاری میلادی امحا شدند. آنها می‌توانند به اهداف تا ارتفاع ۲۰ هزار متری و در فاصله ۵۰ کیلومتری حمله کنند. طبق گزارش‌ها موشک‌های ام‌ آی ام-۲۳ نیروهای مسلح تایوان از سال ۱۹۶۵ تا ۲۰۱۷ میلادی دست‌کم ۴۱ بار در مانورهایی با گلوله‌های واقعی استفاده شدند. به طور کلی، ۳۲۴ موشک شلیک شده‌اند که ۲۹۳ مورد آنها با موفقیت اهداف خود را هدف گرفتند. در نتیجه کارآمدی آنها حدود ۹۰.۴ درصد برآورد شده است.
تایوان از سال ۱۹۴۹ میلادی به دنبال شکست نیروهای کومینتانگ در جنگ داخلی چین، توسط دولت محلی اداره شده است. پکن این جزیره را یکی از استان‌های خود می‌داند و اکثر کشورها از جمله روسیه از این موضع‌گیری چین حمایت می‌کنند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.