تاریخ انتشار : جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر : 21508

به دنبال تعاملی مشترک با فیفا برای تسهیل حضور بانوان در ورزشگاه‌ها هستیم

به دنبال تعاملی مشترک با فیفا برای تسهیل حضور بانوان در ورزشگاه‌ها هستیم

مریم کاظمی پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در جزیره کیش، اظهار کرد: باید بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که بالاترین سهم و بهره‌برداری فرهنگی را هم در توسعه ورزش فرهنگی و هم در توسعه فرهنگ ورزشی در زمینه حضور بانوان در ورزشگاه ها رقم بزنیم. وی ادامه داد: آنچه که مسلم است

مریم کاظمی پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در جزیره کیش، اظهار کرد: باید بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که بالاترین سهم و بهره‌برداری فرهنگی را هم در توسعه ورزش فرهنگی و هم در توسعه فرهنگ ورزشی در زمینه حضور بانوان در ورزشگاه ها رقم بزنیم.
وی ادامه داد: آنچه که مسلم است پیش از این در بسیاری از رویدادهای ورزشی، بانوان، مادران و خانواده های محترم ورزشکاران به صورت موردی در ورزشگاه ها امکان حضور را پیدا می کردند. در مورد حضور بانوان در استادیوم های ورزشی به خصوص در رابطه با رشته فوتبال این موضوع مشمول ممنوعیت هایی ناشی از عدم وجود زیرساخت مناسب برای حفظ حریم کرامت و شانیت بانوان ما بود.
کاظمی پور تصریح کرد: این مهم در استادیوم هایی که زیر ساخت و امکاناتی لازم برای پذیرایی از بانوان در فضایی امن از نظر اجتماعی و فرهنگی داشته باشند فراهم می شود تا بانوان علاقه مند به فوتبال بتوانند به صورت حضوری در استادیوم ها برخی از مسابقات را بر حسب موضوع تماشا کنند.
معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان در رابطه با توسعه ورزش بانوان جزیره کیش اظهار کرد: منطقه آزاد کیش ظرفیت بسیار بزرگ ملی و بین المللی را در حوزه ورزش و به تبع آن در حوزه ورزش بانوان دارد و در دو بخش ملی و بین المللی می تواند نقش آفرینی نماید و استعداد خوبی را برای توسعه ورزش بانوان ایجاد کند.
این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در زیست بوم ۴۰ هزار نفری کیش که شامل بومی ها و کیشوندانی است که به این منطقه مهاجرت کرده اند، ظرفیت های گوناگونی وجود دارد و همچنین یکی از ظرفیت های بزرگ این منطقه، بخش دانشگاهیان است و کیش با وجود این ظرفیت ها می تواند به عنوان منطقه خاص و ویژه در حوزه ورزش بدرخشد.
وی تاکید کرد: ما به دنبال آن هستیم که با توسعه زیرساخت ها شرایطی ایجاد شود که تیم های ملی کشور بتوانند از این زیست بوم استفاده کنند. این منطقه به جهت داشان شرایط آب و هوایی مناسب از نظر ارتفاع از سطح دریا، سرعت باد و … می‌تواند پایگاه قهرمانی بسیاری از رشته ها باشد.
کاظمی پور بیان کرد: همجواری کیش با کشورهای دخیل منطقه در رویداد جام جهانی فوتبال می تواند ظرفیت های بسیاری را در عرصه گردشگری بین المللی و توریسم ایجاد کند که در این عرصه با توسعه امکانات و زیرساخت ها می توانیم بهره برداری خوبی در این زمینه داشته باشیم.
وی عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که امکان سنجی برگزاری تورنمنتی به عنوان رویداد بین المللی نوروزگاه با حضور کشورهایی که این رویداد فرهنگی را در تقویم سالیانه خود ثبت کرده‌اند بررسی نماییم و ببینیم در کدام یک از مناطق آزاد و ساحلی این ظرفیت وجود دارد که ان شاالله نسبت به برگزاری این رویداد برای نوروز ۱۴۰۲ تمهیدات لازم را در نظر بگیریم.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.