تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
کد خبر : 39164

باکو: جابجایی افراد خواهان نقل مکان از قره‌باغ به ارمنستان رو به اتمام است

باکو: جابجایی افراد خواهان نقل مکان از قره‌باغ به ارمنستان رو به اتمام است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، دولت ارمنستان شامگاه یکشنبه اعلام کرد که فرآیند جابجایی کسانی که مایل به نقل مکان از قره‌باغ به ارمنستان هستند، رو به اتمام است. پیشتر نیکول پاشینینان نخست وزیر ارمنستان اعلام کرده بود که ایروان در حال کار با شرکای بین المللی روی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، دولت ارمنستان شامگاه یکشنبه اعلام کرد که فرآیند جابجایی کسانی که مایل به نقل مکان از قره‌باغ به ارمنستان هستند، رو به اتمام است.
پیشتر نیکول پاشینینان نخست وزیر ارمنستان اعلام کرده بود که ایروان در حال کار با شرکای بین المللی روی ایجاد مکانیزم های بین المللی تامین حقوق و امنیت ارمنی های قره باغ کوهستانی می باشد و «اگر این کارها نتیجه مشخصی را نداشته باشند، دولت آماده است تا تمامی برادران و خواهران را در جمهوری ارمنستان با آغوش باز پذیرا باشد».
در ۱۹ سپتامبر، آذربایجان عملیات نظامی را در قره باغ آغاز کرد و آن را «اقدامات ضد تروریستی با ماهیت محلی» برای بازگرداندن نظم قانون اساسی خواند.
ایروان این را تجاوز توصیف کرد و گفت که هیچ واحد ارمنی در قره باغ وجود ندارد. یک روز بعد، با میانجیگری نیروهای حافظ صلح روسیه، توافقی در مورد آتش بس حاصل شد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.