تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
کد خبر : 2069

فعالیت ۱۶۰ مرکز جمعیت هلال‌ احمر برای واکسیناسیون

فعالیت ۱۶۰ مرکز جمعیت هلال‌ احمر برای واکسیناسیون

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم همتی رئیس جمعیت هلال‌احمر به همراه علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران امروز از مرکز واکسیناسیون هلال‌احمر شهرستان تهران بازدید کردند. این مرکز از روز گذشته در مرحله اول فعالیت خود در واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، به‌منظور تزریق واکسن علیه کووید ۱۹ معلمان پایتخت آغاز به

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم همتی رئیس جمعیت هلال‌احمر به همراه علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران امروز از مرکز واکسیناسیون هلال‌احمر شهرستان تهران بازدید کردند.

این مرکز از روز گذشته در مرحله اول فعالیت خود در واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، به‌منظور تزریق واکسن علیه کووید ۱۹ معلمان پایتخت آغاز به کارکرده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت: صبح امروز دوازدهمین محموله واکسن با یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار دز وارد کشور شد که درمجموع بیش از ۱۳ میلیون دز واکسن کووید ۱۹ توسط هلال‌احمر به کشور واردشده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌هایی که انجام داده‌ایم، ورود واکسن به کشور ادامه خواهد داشت و تلاش خواهیم کرد که با آغاز به کار مراکز واکسیناسیون که درگذشته ویژه حجاج و زائران عتبات عالیات بودند، در تسریع تزریق واکسن علیه کووید ۱۹ برای هم‌وطنان به وزرت بهداشت کمک کنیم.

همتی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ‌بر ۱۶۰ مرکز واکسیناسیون هلال‌احمر در سراسر کشور فعال است که توان افزایش این مراکز تا بیش از ۵۰۰ مرکز را خواهیم داشت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: تا این لحظه بیش از ۶ میلیون دز واکسن وجود دارد اما تزریق نشده است که می‌توان با ورود جمعیت هلال‌احمر به فرآیند واکسیناسیون عمومی، سرعت روند تزریق واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ را به شکل قابل‌توجهی افزایش داد. ویژگی طرح واکسیناسیون هم‌وطنان علیه کووید ۱۹ در جمعیت هلال‌احمر، داوطلب محور بودن آن است که حتی قادر خواهیم بود به‌صورت نوبتی روند واکسیناسیون را انجام دهیم.

همتی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر این آمادگی را دارد نه‌تنها در تهران بلکه در کل کشور، فرآیند تزریق واکسن را انجام دهد و امیدواریم تا قبل از اتمام سال جاری، پوشش مناسبی را در این زمینه داشته باشیم.

زالی فرمانده ستاد ملی مبارزه کرونا استان تهران در حاشیه این بازدید ضمن تقدیر از همتی و دیگر همکاران وی به جهت همکاری با وزرت بهداشت، اظهار کرد: از روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا، جمعیت هلال‌احمر به دلیل ماهیت مردمی بودن در کنترل مبادی سفرها، غربالگری و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، در کنار وزارت بهداشت بود و نقش مهمی را انجام دادند. یکی دیگر از اقدامات خوب جمعیت هلال‌احمر واردکردن واکسن علیه کووید ۱۹ به کشور بود که جای تقدیر دارد.

زالی به راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون جمعیت هلال‌احمر اشاره و گفت: با دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر، مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن کرونا شروع به کارکردند که به همین منظور در تهران دو مرکز از هلال‌احمر، یکی هلال‌احمر شهر تهران (میدان انقلاب) و دیگری در مرکز درمانی هلال (خیابان جشنواره) در شرق پایتخت معرفی‌شده است.

وی ادامه داد: مرکز واکسیناسیون هلال‌احمر شهر تهران ویژه معلمان پایتخت است و یکی از ویژگی‌های خیلی خوب جمعیت هلال‌احمر برای تسریع در امر واکسن، استفاده از ظرفیت داوطلبان است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران، خاطرنشان کرد: کنترل ویروس کرونا کمک و همت تمامی دستگاه‌ها و مردم را طلب می‌کند و جمعیت هلال‌احمر با توجه به درخشش در بحران‌ها نشان داده که به‌خوبی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ورود کرده است.

همچنین امروز دو مرکز واکسیناسیون عمومی کرونا در مجتمع دارویی و درمانی هلال ایران نیز افتتاح شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.