تاریخ انتشار : جمعه ۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
کد خبر : 33640

بازار کشور به ۱.۱ میلیون تن تخم مرغ نیاز دارد

بازار کشور به ۱.۱ میلیون تن تخم مرغ نیاز دارد

به گزارش خبرنگار مهر، تأمین بازار کالاهای اساسی از مهم‌ترین وظایف دولت‌ها بوده و مهر طی سلسله گزارش‌هایی به وضعیت تولید و نیاز بازار در حوزه برخی اقلام اساسی از جمله گندم، برنج، گوشت مرغ، گوشت قرمز، شکر، روغن، لبنیات و حبوبات پرداخته است که در ادامه وضعیت تولید و نیاز کشور به تخم مرغ

به گزارش خبرنگار مهر، تأمین بازار کالاهای اساسی از مهم‌ترین وظایف دولت‌ها بوده و مهر طی سلسله گزارش‌هایی به وضعیت تولید و نیاز بازار در حوزه برخی اقلام اساسی از جمله گندم، برنج، گوشت مرغ، گوشت قرمز، شکر، روغن، لبنیات و حبوبات پرداخته است که در ادامه وضعیت تولید و نیاز کشور به تخم مرغ مورد بررسی قرار گفته است.
محمد مرادی، عضو هیأت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن درباره وضعیت تولید و نیاز کشور به تخم مرغ به مهر گفت: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شد. از این تعداد ۵۵ هزار تن صادر و باقی به مصرف داخل رسید. به این ترتیب به طور مستقیم و غیرمستقیم مصرف و نیاز کشور حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن است.
وی افزود: برنامه برای سال جدید بر اساس ۳ شاخص پیش بینی شده است؛ رشد جمعیت، افزایش مصرف سرانه، نگاه به بازارهای صادراتی؛ بنابراین قرار است به وسیله گله‌های مولد بیش از میزان تولید سال گذشته تولید محصول داشته باشیم و آمار تولید به یک میلیون و ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن برسد.
عضو هیأت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با بیان اینکه تحقق این برنامه به تمایل سرمایه گذاران در مرغداری‌ها بر می‌گردد، گفت: تولید باید اقتصادی باشد و رقابتی بودن قیمت موضوع مهمی برای سرمایه گذاران است.
مرادی گفت: هنگام کاهش بازار که در مقاطعی رخ می‌دهد مازاد تولید صادر می‌شود تا انگیزه تولیدکننده حفظ شود. در نتیجه تمام تلاش این است که در بازار تخم مرغ کمترین نوسان قیمتی وجود داشته باشد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.