تاریخ انتشار : شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر : 22622

قراردادهای صرفا کاغذی در لیگ بوکس!

قراردادهای صرفا کاغذی در لیگ بوکس!

به گزارش ایسنا، یکی از اقدامات قابل توجه فدراسیون بوکس در دوره ریاست حسین ثوری، برگزاری مسابقات لیگ برتر در سال ۱۳۹۹ پس از تعطیلی یک دهه‌ای بود که البته به دلیل شیوع ویروس کرونا، در سال ۱۴۰۰ ادامه نیافت. اکنون قرار است این رقابت‌ها اواسط آبان یا اوایل آذر، برای دومین بار در دوره

به گزارش ایسنا، یکی از اقدامات قابل توجه فدراسیون بوکس در دوره ریاست حسین ثوری، برگزاری مسابقات لیگ برتر در سال ۱۳۹۹ پس از تعطیلی یک دهه‌ای بود که البته به دلیل شیوع ویروس کرونا، در سال ۱۴۰۰ ادامه نیافت. اکنون قرار است این رقابت‌ها اواسط آبان یا اوایل آذر، برای دومین بار در دوره ریاست ثوری برگزار شود.
با پر رنگ‌تر شدن بحث برگزاری دور جدید مسابقات لیگ، به نظر می‌رسد که ذکر چندین نکته از زبان برخی مربیان و ملی‌پوشان بوکس که در سال ۱۳۹۹ در تیم‌های لیگ برتری قرارداد داشتند قابل توجه باشد؛ مسابقاتی که بدون شک برگزاری آن می‌تواند روند توسعه و رشد بوکس در ایران را بهبود ببخشد.
اینکه برگزاری لیگ در دوره ریاست حسین ثوری به تنهایی یک نکته و امر مثبت است، بر کسی پوشیده نیست. با این وجود اما به نظر می‌رسد که کم تجربه بودن در بحث برگزاری مسابقات که البته ریشه در ادوار گذشته دارد، باعث شده تا برگزاری مجدد این مسابقات با برخی حواشی و نکات منفی همراه باشد که نیازمند توجه ویژه است.
یکی از ملی پوشان بوکس ایران که همواره پای ثابت اردوها و سفرهای تیم بوده است، ضمن تشکر از حسین ثوری به دلیل راه اندازی مجدد لیگ برتر، به ایسنا گفت: همه می‌دانند که برگزاری لیگ برتر برای رشد یک رشته ورزشی نیاز است، اما باید بدانیم که ورزشکاران هم حقوق معنوی و مادی دارند که باید رعایت شود. قطعا رشد لیگ برتر بوکس به یکباره امکان پذیر نیست و نیازمند مرور زمان است اما با تجربه‌ای که از سال ۱۳۹۹ داریم به نظرم باید کمی در تعیین قوانین سفت و سخت‌تر عمل کرد.
بر حسب اظهار نظر این ملی‌پوش بوکس ایران، یکی از مشکلات اصلی که بوکسورهای حاضر در لیگ سال ۹۹ با آن مواجه هستند عدم دریافت مطالبات و همچنین مشکلات زیر ساختی در نحوه برگزاری مسابقاتی است. طبق ادعای این بوکسور تیم ملی ایران، برخی باشگاه‌ها که فصل قبل ملی‌پوشان زیادی هم در ترکیب داشته‌اند صرفا روی کاغذ قرارداد امضا می‌کنند و به دلیل سفت و سخت نبودن قوانین لیگ، برخی تیم‌ها از انجام بندهای قرارداد خودداری می‌کنند.
در حال حاضر شنیده می‌شود که ۵ باشگاه خصوصی و دولتی قصد دارند برای فصل جدید لیگ برتر بوکس تیم داری کنند که قطعا این اقدام آن‌ها در راستای حمایت از رشته کم برخوردار بوکس جای تقدیر دارد، اما به نظر می‌رسد که فدراسیون بوکس باید در راستای حفظ حقوق ورزشکاران خود، قوانین سخت‌تری را برای عملی شدن قراردادها وضع کند.
ملی‌پوش بوکس ایران گفت: واقعیت این است که نمی‌خواهم فقط درباره مشکلات مالی و سطح پایین قراردادها صحبت کنم، چون مباحث مالی جزو جدایی ناپذیر بوکس ایران است و نمی‌دانم مشکل کجاست. شاید ما بوکسورها قراردادهای بالایی نداشته باشیم و همان قراردادهای بسیار پایین هم کامل پرداخت نمی‌شود اما قصد دارم از مسئولان برگزاری مسابقات خواهش کنم که حداقل مواردی چون پزشک، زیر ساخت‌ها، شرایط مناسب سالن مسابقات و … را فراهم کنند.
با توجه به این موضوعات، پیشنهاد می‌شود که فدراسیون بوکس ایران نیز همانند سایر فدراسیون‌های ورزشی از جمله والیبال، بسکتبال و … قانونی مبنی بر اینکه تیم‌های شرکت کننده در لیگ باید بدهی‌های سال‌های قبل خود را تسویه کنند، تصویب کند. البته باید قبول کرد که شریط بوکس از نظر اقتصادی به هیچ عنوان قابل مقایسه با رشته‌های نام برده نیست که باید دید نهایتا فدراسیون بوکس چه راه حلی برای این موضوع پیدا خواهد کرد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.