تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر : 35425

الازهر خواهان ادامه تحریم محصولات سوئد و دانمارک در حمایت از قرآن شد

الازهر خواهان ادامه تحریم محصولات سوئد و دانمارک در حمایت از قرآن شد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، این دانشگاه با صدور بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست، تحریم‌های بازدارنده‌ای برای توقف حملات نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان اعمال کرده و یک قانون بین‌المللی تصویب کند که اهانت به مقدسات دینی را جرم می‌داند. در این بیانیه آمده است، الازهر با

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، این دانشگاه با صدور بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست، تحریم‌های بازدارنده‌ای برای توقف حملات نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان اعمال کرده و یک قانون بین‌المللی تصویب کند که اهانت به مقدسات دینی را جرم می‌داند.
در این بیانیه آمده است، الازهر با شدیدترین عبارات پافشاری دولت‌های سوئد و دانمارک را در تصویب تصمیماتی که سیاست‌های خصمانه و نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان را گسترش داده و به جنایتکاران تروریست اجازه می‌دهد کتاب قرآن را آتش زده و احساسات دو میلیارد مسلمان را در سراسر جهان تحریک کند، محکوم می‌کند. این جوامع هویت نژادپرستانه خود و اعمال سیاست‌های وحشیانه خود را فاش کردند که خشونت، انزجار و تعصب را گسترش می‌دهد.
الازهر در این بیانیه از ملت‌های عربی و اسلامی و تمام مسلمانان خواست، به تحریم تولیدات سوئد و دانمارک در حمایت از دین اسلام و کتاب آن ادامه دهند. این نهاد از دولت‌های اسلامی و سازمان‌های اسلامی هم خواست برای اتخاذ موضعی متحد و سنجیده در قبال نقض‌های این کشورها که به مقدسات دینی احترام نمی‌گذارند، وحدت داشته باشند.
در این بیانیه آمده است، الازهر از سکوت جامعه بین‌المللی در قبال این جنایت‌های جهانی خطرناک در شگفت است که این سکوت این کشورها را برای ادامه ارتکاب جنایت دشمنی آشکار با اسلام و مسلمانان ترغیب می‌کند.
الازهر اعلام کرد، قرآن کریم به عنوان کتابی برای هدایت بشریت باقی خواهد ماند. قرآن کریم قبله جان‌های جویای حق و خیر و جمال خواهد ماند و نه از مکر دسیسه گران و نه از حماقت مستکبران و نه از نیرنگ حامیان ضرری به آن وارد نخواهد شد. اگر قرآن را هر روز آتش بزنند ذره‌ای از آن کم نخواهد شد و این جنون تنها برای آنان ننگ، بزدلی و جنایت در حق انسانیت و اسلام به همراه خواهد داشت.
شخصی به نام سلوان مومیکا با مجوز مقامات سوئدی تاکنون دو مرتبه قرآن را در مقابل سفارت عراق در استکهلم به آتش کشیده است.
همچنین یک گروه دانمارکی راستگرای تندرو و مخالف اسلام روز جمعه نسخه‌ای از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ به آتش کشیدند. این گروه به این هتک حرمت برای دو بار دیگر هم مقابل سفارت ترکیه و مصر ادامه داده‌اند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.