تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 44184

وضع تحریم جدید آمریکا علیه صادرات گاز روسیه

وضع تحریم جدید آمریکا علیه صادرات گاز روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، آمریکا در راستای بسته تحریم‌های خود علیه مسکو به تلافی آغاز جنگ در اوکراین تحریم‌های جدیدی را در نوامبر علیه پروژه آرکتیک ال‌ان‌جی۲ وضع کرد. شرکت نواتک که دومین تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) روسیه است و ۶۰ درصد سهم این پروژه را در اختیار دارد،

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، آمریکا در راستای بسته تحریم‌های خود علیه مسکو به تلافی آغاز جنگ در اوکراین تحریم‌های جدیدی را در نوامبر علیه پروژه آرکتیک ال‌ان‌جی۲ وضع کرد.
شرکت نواتک که دومین تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) روسیه است و ۶۰ درصد سهم این پروژه را در اختیار دارد، به دلیل تحریم‌ها، وضعیت فورس ماژور اعلام کرده است.
نشریه کومرسانت گزارش کرد شرکت دولتی CNOOC چین و شرکت ملی نفت چین (CNPC)، برای مشارکت در این پروژه، وضعیت فورس ماژور اعلام کرده‌اند.
یک مقام آگاه چینی گفت: این دو شرکت چینی از آمریکا برای معافیت از تحریم‌ها علیه این پروژه روسی، درخواست کرده‌اند اما دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا که زیر نظر وزارت خزانه داری عمل می‌کند، هنوز پاسخی نداده است.
مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه گفت: همکاری‌های اقتصادی بین چین و روسیه در جهت منافع هر دو کشور است و نباید مورد مداخله یا محدودیت هیچ شخص ثالثی قرار گیرد. وی افزود: چین همواره با تحریم‌های یک‌جانبه و حوزه قضائی گسترده بدون اساس قانون بین الملل، مخالفت کرده است.
پروژه آرکتیک ال‌ان‌جی۲ به دلیل تحریم‌های سخت گیرانه‌تر آمریکا، با احتمال تأخیر در آغاز تولید روبروست.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.