تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 46434

عراق از سرگیری مذاکرات برای خروج نیروهای آمریکایی را خواستار شد

عراق از سرگیری مذاکرات برای خروج نیروهای آمریکایی را خواستار شد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، وزارت خارجه عراق سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: فؤاد حسین، وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بر لزوم بازگشت به میز مذاکرات برای بررسی آینده ائتلاف نظامی آمریکا در عراق تأکید کرد. مذاکرات میان دو کشور ژانویه آغاز شد اما

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، وزارت خارجه عراق سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: فؤاد حسین، وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بر لزوم بازگشت به میز مذاکرات برای بررسی آینده ائتلاف نظامی آمریکا در عراق تأکید کرد.
مذاکرات میان دو کشور ژانویه آغاز شد اما بعد از ۲۴ ساعت سه سرباز آمریکایی در حمله گروه‌های مقاومت عراق کشته شدند و مذاکرات از آن زمان متوقف شد.
آمریکا حملات هوایی را علیه ۸۵ هدف در واکنش به کشته شدن سربازانش در عراق و سوریه انجام داد.
فؤاد حسین در تماس تلفنی خود با بلینکن تاکید کرد: دولت عراق با چنین حملاتی مخالف است و نمی‌خواهد به عرصه‌ای برای تسویه حساب بین کشورهای متخاصم تبدیل شود.
آمریکا ۲۵۰۰ سرباز در عراق دارد که مأموریت آنها مشاوره نظامی و کمک به نیروهای محلی برای ممانعت از بازگشت داعش است. صدها سرباز از کشورهای اروپایی و کشورهای دیگر نیز عضو ائتلاف بین‌المللی آمریکا هستند.
دولت عراق تأکید دارد که داعش شکست خورده و مأموریت ائتلاف آمریکا به پایان رسیده است. عراق مایل است با اعضای ائتلاف بین‌المللی آمریکا روابط دوجانبه از جمله در زمینه همکاری نظامی داشته باشد.
فؤاد حسین همچنین رسما از وزارت خزانه داری آمریکا خواسته که در تحریم‌های این کشور علیه بانک‌های عراقی بازنگری کند.
ژوئیه واشنگتن ۱۴ بانک عراقی را از انجام معاملات با دلار در چارچوب کمپین گسترده‌ای برای ممانعت از «استفاده غیرقانونی از دلار» منع کرد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.