تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر : 33280

کشت محصولات سازگار با خشکی در دستور کار وزارت کشاورزی قرار دارد

کشت محصولات سازگار با خشکی در دستور کار وزارت کشاورزی قرار دارد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر ظهر پنج شنبه در همایش منطقه‌ای سازگاری با خشکسالی در کشاورزی اظهار کرد: وقتی کشور سال‌ها درگیر خشکسالی است، باید با توجه به درس‌های قرآن، آینده‌نگری و پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با این مشکل برنامه ریزی کرد. وی افزود: در زمان تغییر فصل‌ها می‌توانیم با کشت محصولی که در

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر ظهر پنج شنبه در همایش منطقه‌ای سازگاری با خشکسالی در کشاورزی اظهار کرد: وقتی کشور سال‌ها درگیر خشکسالی است، باید با توجه به درس‌های قرآن، آینده‌نگری و پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با این مشکل برنامه ریزی کرد.
وی افزود: در زمان تغییر فصل‌ها می‌توانیم با کشت محصولی که در آن فصل میزان آبگیری آن مشخص است، برنامه جدیدی در حوزه کشاورزی ارائه داد.
مهاجر افزود: هم اکنون ما عادت کرده‌ایم که در هر فصلی هر میوه و صیفی جاتی را داشته باشیم و اعتقادی به واردات نداریم و این در حالی است که بسیاری از کشورها اقدام به واردات برخی محصولات کشاورزی به دلیل صرفه جویی در مصرف آب، می‌کنند.
وی ادامه داد: استفاده از فناوری‌های نوین در کشت محصولات و متحمل با خشکی امری ضروری است.
مهاجر گفت: ۷۵ درصد از تولیدات وزارت جهاد کشاورزی در حوزه معاونت زراعت است و این بیانگر اهمیت کشاورزی در تأمین غذای مورد نیاز کشور است.
وی بیان کرد: به دلیل سود آوری برخی محصولات، کشاورزان بیشتر به سمت آن می‌روند و باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که کشاورز بتواند نوع محصول مورد دلخواه را کشت کند.
وی گفت: استفاده از کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین کشت‌هایی که باید از آن حمایت شود.
مهاجر افزود: در مسائل زراعی جزو استان‌های عقب تر هستیم که هنوز هم ته مانده گندم و کاه را آتش می‌زنند. برای کاهش، اثرات خشکسالی برنامه‌هایی را با دانشگاه‌ها و محققان در دست کار داریم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.