تاریخ انتشار : جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 39021

اقبال عمومی مردم به سینما/ ۱۲ میلیون نفر فیلم دیدند

اقبال عمومی مردم به سینما/ ۱۲ میلیون نفر فیلم دیدند

به گزارش خبرنگار مهر، قادر آشنا بعد از ظهر جمعه در مراسم اختتامیه جشن مهر سینمای ایران به میزبانی سمنان در گفت و گو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری سال جاری ۱۲ میلیون نفر از سینما استفاده کردند، ابراز داشت: این در حالی که تنها آمار سال گذشته هفت

به گزارش خبرنگار مهر، قادر آشنا بعد از ظهر جمعه در مراسم اختتامیه جشن مهر سینمای ایران به میزبانی سمنان در گفت و گو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری سال جاری ۱۲ میلیون نفر از سینما استفاده کردند، ابراز داشت: این در حالی که تنها آمار سال گذشته هفت میلیون نفر بوده است.
وی بابیان اینکه با روند رو به رشد اقبال عمومی نسبت به سینما مواجه هستیم، افزود: ساخت و بهره برداری سالن‌های جدید و فروکش کردن موج کرونا را می‌توان عمده‌ترین دلیل این استقبال را برشمرد.
معاون دفتر توسعه، فناوری و مطالعات سازمان سینمایی بابیان اینکه تا پایان سال جاری ۱۰۰ سالن سینما به کشور اضافه می‌شود، ابراز داشت: با بهره برداری از این تعداد سالن سینما می‌توان انتظار داشت آمار استفاده کنندگان سینما طی بازه مذکور برای سال آتی از رقم مذکور فراتر رفته و افزایش یابد.
آشنا در پاسخ به این پرسش که هم اکنون چه تعداد سالن سینما در کشور وجود دارد، در ادامه تصریح کرد: ۷۵۰ سالن فعال سینما در کشور به ارائه خدمات پرداخته و مردم از آنها برای دیدن فیلم استفاده می‌کنند که تا سال آینده به ۸۵۰ سالن خواهد رسید.
وی درباره استفاده از امکانات جدید در حوزه سینما نیز اضافه کرد: قطعاً با به‌کارگیری فیبر نوری و هوش مصنوعی در صنعت سینما می‌توان شاهد تحول شگرف این حوزه بود.
به گزارش خبرنگار مهر، در جشن مهر سینمای ایران از فعالان حوزه سینمای استان سمنان تجلیل و پوستر فیلم کوتاه «کلید زندگی» با موضوع دفاع مقدس رونمایی و فیلم بلند «دنیای آرمان» اکران شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.