تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 14682

فعالیت 1000 باشگاه کاراته در کشور

فعالیت 1000 باشگاه کاراته در کشور

وحید مومنی در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت کاراته اردبیل در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: 150 هزار ورزشکار سازمان یافته رشته کاراته داریم که از این میزان 60 درصد بانوان و 40 درصد را آقایان تشکیل می دهند. وی به جایگاه ایران در کاراته جهانی اشاره و خاطرنشان کرد: جایگاه ما در آسیا و

وحید مومنی در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت کاراته اردبیل در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: 150 هزار ورزشکار سازمان یافته رشته کاراته داریم که از این میزان 60 درصد بانوان و 40 درصد را آقایان تشکیل می دهند.

وی به جایگاه ایران در کاراته جهانی اشاره و خاطرنشان کرد: جایگاه ما در آسیا و جهانی نائب قهرمانی است که با فعالیت یک هزار باشگاه کاراته در کشور این جایگاه بین المللی را می توان با یک برنامه ریزی پنج ساله ارتقا داد.

دبیر فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران به برنامه های پیش روی فدراسیون کاراته در سال 1401 اشاره کرد و گفت: اعزام ورزشکاران به اولین مسابقات لیگ جهانی پرتقال در اردیبهشت ماه و لیگ جوانان جهان در قبرس جزو این برنامه هاست.

مومنی با اشاره به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا در تیرماه و در ازبکستان برگزار می شود، افزود: پس از این مسابقات کاراته کاران ما در بازی های کشورهای اسلامی در ترکیه و بازی های جهانی در آمریکا حضور می یابند.

وی همچنین بیان کرد: برای حضور در مسابقات بازی های آسیایی در کشور چین و در رده سنی بزرگسالان ورزشکاران ما آماده رقابت می شوند و در کنار آن قرار است در لیگ های جهانی نیز در رده سنی جوانان، نوجوانان و امید که در آبان سال آینده در ترکیه برگزار می شود، ورزشکاران خود را مهیای حضور کنیم.

دبیر فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: برای تدارک حضور در این مسابقات شروع به برگزاری لیگ مسابقات کاراته وان کردیم و ورزشکارانی که حایز رنکینگ برتر می شوند برای حضور در این مسابقات دعوت می شود.

مومنی با اشاره به اینکه تیم ملی کاراته در رده سنی نوجوانان و جوانان در مرداد ماه به این مسابقات اعزام می شوند، اظهار کرد: اردوی آماده سازی این تیم ها در بهار سال آینده در چند مرحله برگزار می شود تا تیم ملی نوجوانان و جوانان کشورمان بتوانند در این مسابقات خوش بدرخشند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.