تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 13677

اعتصاب در کرانه باختری در پی شهادت نوجوان فلسطینی به دست صهیونیست‌ها

اعتصاب در کرانه باختری در پی شهادت نوجوان فلسطینی به دست صهیونیست‌ها

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، «محمد شحاده»، نوجوان ۱۴ ساله فلسطینی پس از زخمی شدنش به ضرب گلوله نیروهای رژیم اشغالگر در شهرک «الخضر» واقع در جنوب «بیت لحم» به شهادت رسید. در همین راستا، وزارت خارجه فلسطین جنایت اعدام این نوجوان فلسطینی را محکوم و اعلام کرد،

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، «محمد شحاده»، نوجوان ۱۴ ساله فلسطینی پس از زخمی شدنش به ضرب گلوله نیروهای رژیم اشغالگر در شهرک «الخضر» واقع در جنوب «بیت لحم» به شهادت رسید.

در همین راستا، وزارت خارجه فلسطین جنایت اعدام این نوجوان فلسطینی را محکوم و اعلام کرد، این جنایت جدیدی که نیروهای رژیم اشغالگر در حق محمد شحادة مرتکب شدند، جزو جدایی‌ناپذیر از کشتارهای روزانه فلسطینیان با پوشش و موافقت سطوح سیاسی اسرائیلی است.

وزارت خارجه فلسطین این جنایت را بیانگر سطوح انحطاط اخلاقی ارتش رژیم اشغالگر دانست.

این وزارتخانه، دولت اسرائیل به ریاست نفتالی بنت را مسئول کامل و مستقیم این جنایت‌ دانست.

وزارت خارجه فلسطین از جامعه جهانی خواست تا حمایت بین‌المللی از فلسطینیان را فراهم کند و از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تحقیقات خود را در خصوص جنایت‌های اشغالگران و شهرک‌نشینان اسرائیلی فوراً آغاز کند.

محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین هم با صدور بیانیه‌ای کوتاه خاطرنشان کرد، شهید محمد شحاده، قربانی جدید تروریسم سازمان یافته اسرائیل است.

در همین راستا، وزارت آموزش و پرورش فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی ضمن عرض تسلیت به خاطر شهادت محمد شحاده، دانش آموز کلاس هفتم مدرسه شهید «سعد العاص» واقع در شهرک «الخضر»، تاکید کرد، هدف قرار دادن کودکان و دانش‌آموزان، تعقیب و پیگرد، کشتار و بازداشت آنها به ویژه در سایه هدف قرار دادن بی‌وقفه آنها و محرومیتشان از دسترسی به آموزش آزاد و امن مانند سایر کودکان جهان، جنایت‌هایی است که نیازمند اتخاذ موضعی قاطع و بازدارنده است.

این وزارتخانه از موسسات بین‌المللی، داخلی و حقوقی خواست تا حمایت و کمک به دانش‌آموزان مدارس و کودکان را فراهم کند تا حق برخورداری از زندگی باعزت بدون خشونت و تروریسم که مقامات رژیم اشغالگر مرتکب آنها می‌شوند، تضمین شود.

در همین رابطه، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شهادت محمد شحاده را تسلیت گفت و اعلام کرد، جنایت اعدام خونسردانه و ممانعت از نجات و امدادرسانی وی و سپس ربودن او وحشی‌گری، سادیسم و ​​تروریسم اشغالگران علیه کودکان و بی‌گناهان را تایید می‌کند.

عبدالحکیم حنینی، یکی از رهبران جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، خون این شهید فلسطینی، لعنتی باقی خواهد ماند که دامن‌گیر رژیم اشغالگر و رهبران جنایتکار آن است و شعله‌ای خواهد بود که انقلاب و انتفاضه در برابر دشمن را شکوفا خواهد کرد.

حنینی از فلسطینیان کرانه باختری خواست به تشدید مقابله خود با اشغالگران و تجدید درگیری با آنها با تمامی راه‌های موجود ادامه دهند.

در همین راستا، جنبش جهاد اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای جنایت کشتار محمد شحاده را تصویر واضحی از تروریسم و تجاوز علیه فلسطینیان بی‌گناه دانست.

این جنبش خواستار وحدت ملت فلسطین و نیروهای فلسطینی برای فعال‌سازی تلاش‌ها و مقابله و توجه مجدد به مقاومت با تمامی اشکال به ویژه مقاومت‌های مسلحانه جهت بازدارندگی اشغالگران و شهرک‌نشینان اسرائیلی شد.

جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد، سکوت در برابر این جنایت به مثابه پوشش و ترغیب تروریسم صهیونیستی است که با کشتار و اعدام ادامه می‌یابد.

از سوی دیگر، کمیته هماهنگی گروه‌های فلسطینی در بیت لحم از برگزاری اعتصاب فراگیر در این منطقه خبر داد که قرار است امروز (چهارشنبه) برگزار شود.

محمد المصری، دبیر کل منطقه‌ای جنبش فتح در بیت لحم در گفت‌وگویی مطبوعاتی خاطرنشان کرد، اعتصاب امروز تمامی بخش‌ها از جمله مدارس و دانشگاه‌ها را شامل می‌شود و این اعتصاب سراسری در سوگ این نوجوان فلسطینی برگزار می‌شود.

در همین رابطه، عاصم الزبون، دبیرکل سندیکای معلمان بیت لحم نیز اظهار داشت: طبق تصمیم کمیته هماهنگی گروه‌های فلسطینی، امروز چهارشنبه اعتصابی سراسری در تمام مدارس دولتی و خصوصی استان بیت لحم، آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی”آنروا” و اداره آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

کمیته هماهنگی گروه‌های فلسطینی خواستار پایبندی به اعتصاب و مشارکت در تشییع جنازه این شهید فلسطینی شد که جزئیات آن بعداً اعلام خواهد شد.

منابع محلی اعلام کردند، نیروهای رژیم اشغالگر تصمیمی مبنی بر تحویل پیکر محمد شحاده در شامگاه سه‌شنبه گرفتند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.