تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 48058

اخبار سیاسی ۱۶ اسفند؛ بازدید رئیسی از مناطق سیل زده/ الحاق تجهیزات جدید به ارتش

اخبار سیاسی ۱۶ اسفند؛ بازدید رئیسی از مناطق سیل زده/ الحاق تجهیزات جدید به ارتش

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا،  صبح امروز مراسم الحاق جنگ‌افزارها و تجهیزات جدید رزمی دفاعی به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهان این نیرو برگزار شد. دستاوردهای اخیر نیروی دریایی ارتش با تلاش سلسله مراتب فرماندهی این نیروی در همکاری با مراکز علمی، دانشگاهی و صنعتی داخلی با

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا،  صبح امروز مراسم الحاق جنگ‌افزارها و تجهیزات جدید رزمی دفاعی به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهان این نیرو برگزار شد.
دستاوردهای اخیر نیروی دریایی ارتش با تلاش سلسله مراتب فرماندهی این نیروی در همکاری با مراکز علمی، دانشگاهی و صنعتی داخلی با هدف کسب آمادگی دفاعی محقق شده است.
در این مراسم امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران بر دشمنان ایران اشراف کامل اطلاعاتی دارند، افزود: نیروهای مسلح آمادگی دارند در هر سطحی که لازم باشد از منافع ملی کشور دفاع کنند و در این راه از یک وجب از آب و خاک و آرمانی‌های انقلاب اسلامی سر سوزنی کوتاه نمی‌آیند.
امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش هم در بخش دیگری از این مراسم گفت: مفتخریم همزمان چهار ناوگروه نیروی دریای ارتش در عمق اقیانوس‌ها در حال صیانت و حراست از منافع  جمهوری اسلامی ایران هستند و به یاری خدا و تجهیز همرزمان نیروی دریایی ارتش، توان تولید تجهیزات و جنگ‌افزارهای جدید و پیچیدگی این تجهیزات رزمی در تیپ‌های تکاوری را شاهدیم.
وی افزود: با تجهیز همرزمان یگان‌های نیروی دریایی ارتش توان تولید تجهیزات و جنگ‌افزارهای جدید و پیچیدگی این تجهیزات رزمی در تیپ‌های تکاوری را به رخ جهانیان کشیدیم.
****
سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به الجزایر در روزهای ۱۲ و ۱۳ اسفند، گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی «الاخباریه» تلویزیون ملی الجزایر داشت و به سوالاتی درباره موضوع فلسطین، روابط ایران و الجزایر، آخرین وضعیت مسئله هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و ارزیابی وی از نتایج و دستاوردهای هفتمین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز پاسخ داد.
رئیس جمهور کشورمان در بخشی از این گفت و گو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نزدیکی اخیر و از سرگیری روابط شما با عربستان، رژیم صهیونیستی را ناراحت می‌کند، نظرتان چیست؟ گفت: ما با عربستان ارتباط داریم. روابط سیاسی‌ ما برقرار شده و رژیم صهیونیستی حتما از این توسعه روابط بین کشورهای اسلامی ناراحت شده و از اتحاد کشورهای اسلامی رنج می‌برد. حتی می‌توانم بگویم که رژیم صهیونیستی از این رنج و از این ناراحتی غیضی از جمهوری اسلامی پیدا کرده است که باید گفت مخاطب آن سخن قرآن کریم هستند که می‌فرماید «قُلْ مُوتُوا بِغَیْظِکُمْ».
وی در پاسخ به این پرسش که نکته و خبر تازه در خصوص پرونده هسته‌ای ایران چیست؟ افزود: آنچه غربی‌ها و در رأس آنها آمریکایی‌ها از آن اعلام نگرانی می‌کنند، این است که ایران بخواهد از انرژی هسته‌ای در ساخت بمب اتم استفاده کند که بارها اعلام کرده‌ایم که ما از انرژی هسته‌ای به صورت صلح‌آمیز استفاده خواهیم کرد و تا کنون نیز هیچ‌گونه انحرافی در استفاده ایران از این انرژی و صنعت مشاهده نشده است. به هیچ‌عنوان هیچ‌گونه انحرافی نداشته‌ایم، چون آژانس انرژی اتمی بر صنعت هسته‌ای ما نظارت دارد و تا امروز ۱۵ بار به شکل رسمی اعلام کرده که صنعت هسته‌ای در ایران صلح‌آمیز است و هیچ‌گونه انحرافی ندارد، اما غربی‌ها به این اعلام‌ها پایبند نیستند؛ خودشان اعلام می‌کنند و خودشان هم این اعلام‌های رسمی را نقض می‌کنند.
رئیس جمهور همچنین در بخشی از اظهارات خود در جلسه امروز هیات دولت، با اشاره به چهار محور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کیفیت برگزاری انتخابات گفت: با همت دولت و وزارت کشور و دیگر دست‌اندرکاران برگزاری، انتخابات در سلامت و امنیت کامل و به شکل رقابتی برگزار شد و مشارکت پرشور مردم در انتخابات نیز مسئولیت مسئولان در خدمت‌گزاری به آنان را مضاعف کرده است.
وی شکرانه این مشارکت آگاهانه را خدمت خالصانه و صادقانه به مردم دانست و در ادامه با تاکید بر اینکه پیگیری تامین نیازهای کشور و رفع مسائل و مشکلات تا حصول نتیجه از ویژگی‌های اصلی دولت انقلابی و مردمی است، اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی و همه همکاران دولت توجه داشته باشند که هرگز نباید اجازه دهند کاری که امروز می‌شود انجام داد به فردا موکول شود.
در حاشیه همین جلسه سخنگوی دولت خبر داد که رئیس جمهور به منظور سرکشی میدانی از وضعیت سیستان و بلوچستان عازم این استان شد.
علی بهادری جهرمی افزود: در جلسه امروز دولت، بیشترین گزارش وزرا اختصاص پیدا کرد به وضعیت امدادرسانی به مردم سیستان و بلوچستان. برخی وزرا از جمله وزیر کشور، راه و شهرسازی و نیرو در خصوص امداد رسانی به سیستان و بلوچستان گزارش هایی از اقدامات دستگاه خود ارائه دادند. رئیس جمهور دستور و تاکید مجدد داشت که از همه ظرفیت ها برای امدادرسانی و پیشگیری از حوادث مشابه استفاده شود.
رئیس دولت سیزدهم در جریان این سفر برای بررسی آخرین وضعیت سیل‌زدگان وارد شهر نگور مرکز شهرستان دشتیاری از روستاهای درگیر سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان شد و از وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان این منطقه بازدید و همچنین با مردم محلی گفت‌وگو و دستورات لازم جهت تسریع در روند امدادرسانی را صادر کرد.
همچنین رئیس شورای اطلاع رسانی دولت  درباره امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: امدادرسانی با محوریت وزارت کشور و هلال احمر از لحظات اولیه شروع شده است با این‌که وزارت کشور درگیر مساله انتخابات بود اما کار با بسیج همه دستگاه‌ها از جمله وزارت راه و نیرو دنبال می‌شود. وزیر کشور در منطقه حضور یافت. استاندار، هلال احمر و ستاد مدیریت بحران در منطقه حضور دارد. همه کارهای لازم انجام شد ولی امدادرسانی ادامه دارد.
سپهر خلجی ادامه داد:  در کنار خسارات سیل، سدهای استان پر شد. مردم رها نشده بودند. رئیس‌جمهور این دولت از سفر خارجی بلافاصله به صحنه یک رویداد سیل و زلزله می‌رود. خوی را یادتان نیست که همان اول رئیس‌جمهور به آنجا رفت. این حرف‌ها که مردم سیل‌زده رها شده‌اند به این دولت مردمی نمی‌چسبد.
در راستای کمک‌رسانی به سیل زدگان سیستان‌وبلوچستان، فرمانده کل ارتش هم به فرماندهان نیروهای چهارگانه ارتش دستور داد، امداد رسانی ها را تقویت کنند و استمرار دهند.
****
امروز همچنین همایش «روایت پیشرفت؛ ۴۰ سالگی دانشگاه امام حسین(ع)» با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران،‌ سردار یحیی صفوی مشاور عالی فرمانده کل قوا، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی، محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی، سردار محمدرضا حسنی‌آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزارشد که اخبار مرتبط با این همایش را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.
نمی‌توان با گلوله و ترور دانشمندان‌ جلوی پیشرفت ما را گرفت
عمق دفاع استراتژیک ما دریای مدیترانه و اقیانوس هند است
در حوزه دفاعی درحال صنعتی‌شدن هستیم
دانشگاه امام حسین (ع) در ۵۰ سال آینده به رتبه یک دنیا می‌رسد
ستون اصلی امنیت ملی، مردم هستند/ خیلی از کشورها به دنبال خرید فناوری‌های ایران هستند
گزارش کامل ایسنا از گفت‌وگوهای خبرنگاران با اعضای هیات وزیران در حاشیه جلسه هیات دولت را نیز می توانید در این لینک دنبال کنید.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.