تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 39661

سازوکار مجلس برای جمع‌آوری گازهای فلر

سازوکار مجلس برای جمع‌آوری گازهای فلر

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز(سه شنبه)  و در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند (ث) ماده ۶ لایحه را تصویب کردند. طبق این مصوبه، جرائم موضوع ماده ۲۶ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی بر مبنای قیمت صادراتی أخذ می‌گردد و

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز(سه شنبه)  و در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند (ث) ماده ۶ لایحه را تصویب کردند.
طبق این مصوبه، جرائم موضوع ماده ۲۶ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی بر مبنای قیمت صادراتی أخذ می‌گردد و همچنین عوارض گازهای مشعل (فلر) سوزانده شده در تاسیسات نفت و گاز به ازای هر مترمکعب گاز، برای سال اول برابر با ۵ درصد و تا پایان برنامه ۷۵ درصد بر مبنای متوسط قیمت وزنی صادراتی أخذ و به حساب بهینه سازی مصرف انرژی موضوع جزء ۲ بند «الف» این ماده واریز می‌گردد.
در مورد گازهای مشعلی که جمع آوری آنها طی قراردادهایی که قبل از لازم الاجراء شدن این قانون واگذار شده است، عوارض دریافتی از زمان اتمام قراردادهای منعقدشده محاسبه می‌گردد. در صورت استنکاف شرکت‌های تابعه ذیربط وزارت نفت از پرداخت عوارض عدم جمع‌آوری گازهای مشعل، میزان این عوارض از سهم منابع داخلی شرکتهای مذکور در لوایح بودجه سنواتی کسر و پس از واریز به خزانه، به حساب بهینه‌سازی مصرف انرژی منظور می‌گردد. آیین نامه اجرائی این بند، توسط وزارتخانه‌های نفت و نیرو تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.